// سه شنبه, ۲۸ دی ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۳۳

ویژگی جدید برای آنالوگ کنترلر در پتنت تازه سونی

سونی پتنت جدیدی را ثبت کرده است که اگر به مرحله‌ی عملی شدن برسد، به کاربر اجازه می‌دهد ارتفاع آنالوگ‌های کنترلر را کم یا زیاد کند.

براساس تازه‌ترین اخبار بازی، سونی پتنت جدیدی را به ثبت رسانده است که به کاربر امکان می‌دهد ارتفاع آنالوگ‌های کنترلر را تنظیم کند. درواقع هدف اصلی این پتنت این است که نوعی آنالوگ انعطاف‌پذیر و قابل تنظیم طراحی کند که درجایش ثابت باقی نمی‌ماند و کاربر براساس ترجیح خود می‌تواند آن‌ را کوتاه‌تر یا بلند‌تر کند. در توضیحات این ایده‌ی تجاری نوشته شده است که «خود سر آنالوگ‌ و بدنه‌ی آن به‌راحتی می‌توانند حول یک محور مرکزی و به سمت درون بدنه‌‌ی کنترلر بچرخند و با این کار می‌توان آنالوگ را به درون بدنه کنترلر جمع کرد یا آن را بیرون آورد.»

تاریخ اولیه‌ی این پتنت نشان می‌دهد که سونی ظاهرا درخواست ثبت آن را برای اولین‌بار در مرداد امسال ارائه کرده است. این در حالی است که تاریخ انتشار پتنت مذکور و قرار گرفتن آن روی وب‌سایت Patentscope2 به چند روز قبل بازمی‌گردد. البته طرح جدید سونی لزوما به این معنی نیست که آن‌ها در حال ساخت مدل جدید کنترلر دوال سنس برای پلی استیشن 5 هستند، چون ایده‌ی پتنت‌ها در خیلی از موارد به واقعیت تبدیل نمی‌شود یا اینکه شرکت‌ها فعلا قصدی برای استفاده از این ایده‌ ندارند و تنها به قصد حفظ مالکیت، دست به ثبت آن می‌زنند.

کنترلر دوال سنس همین حالا نیز با داشتن قابلیت‌هایی چون تریگرهای حساس و بازخورد لمسی، ویژگی‌های فناورانه و نوآورنه‌ی زیادی را در خود جای داده است. بااین‌وجود، اگر سونی برنامه داشته باشد که در نسل نهم و دوران پلی استیشن 5 پتنت جدید خود را به مرحله‌ی اجرا برساند، می‌توان گفت که باید منتظر تولید سری جدید دوال‌سنس‌هایی باشیم که علاوه‌بر داشتن قابلیت‌های اولیه و فراوان خود، یک ویژگی کاربردی دیگر را نیز مخصوص آنالوگ‌ها دارند. درپایان می‌توانید تصاویری را که از پتنت مورد اشاره منتشر شده است، مشاهده کنید.

نظر شما کاربران درباره‌ی پتنت تازه‌ی سونی برای تنظیم ارتفاع آنالوگ‌ها چیست؟ فکر می‌کنید ایده‌ی خوبی است؟ نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.


منبع Gaming Bolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده