// سه شنبه, ۲۸ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۱۲

خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت با پرداخت ۶۸.۷ میلیارد دلار

مایکروسافت به‌صورت رسمی تایید کرد که اکتیویژن بلیزارد را با پرداخت ۶۸.۷ میلیارد دلار می‌خرد.

مایکروسافت به شکل رسمی در جدیدترین اخبار بازی اعلام کرد که اکتیویژن بلیزارد را مال خود می‌کند. ایکس باکس گفت که از این خرید برای گسترش تجارت گیمینگ خود روی کامپیوترهای شخصی، موبایل، کلود و کنسول بهره می‌برد. شرکت مایکروسافت از اکتیویژن بلیزارد برای رسیدن به اهداف خود در متاورس هم بهره خواهد برد.

مایکروسافت گفت که پس از تکمیل خریداری اکتیویژن بلیزارد، از لحاظ مجموع درآمد ویدیوگیمی تبدیل به سومین شرکت برتر جهان می‌شود و از این نظر فقط پشت سر تنسنت و سونی قرار می‌گیرد. سری بازی Warcraft، دیابلو، اورواچ، مجموعه بازی Call of Duty و بازی Candy Crush تنها برخی از آثاری هستند که پس از تکمیل خرید دیگر کاملا به مایکروسافت تعلق دارند.

فعالیت‌های مربوط‌به ورزش‌های الکترونیکی و تمام استودیوهای اکتیویژن بلیزارد هم در کنترل کامل مایکروسافت قرار می‌گیرند. در حقیقت با تکمیل خرید، حدودا ۱۰ هزار کارمند اکتیویژن بلیزارد تبدیل به کارمندهای مایکروسافت می‌شوند. ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت در رابطه با این خرید گفت: «گیمینگ، پویاترین و هیجان‌انگیزترین سرگرمی در تمام پلتفرم‌های امروز است و نقش کلیدی در ساخت پلتفرم‌های متاورس دارد.

ما به شکل عمیق روی محتوای دارای کلاس جهانی، جامعه‌ی مخاطب‌ها و فناوری ابری سرمایه‌گذاری می‌کنیم تا راهنمای از راه رسیدن دورانی تازه از بازی کردن باشیم؛ دورانی که در آن بازیکن‌ها و تولیدکنندگان محتوا در اولویت قرار دارند و گیمینگ به شکل امن، شامل انواع‌واقسام انسان‌ها و در دسترس همگان جلو می‌رود».


منبع Microsoft
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده