نویسنده: علی نوروزی
// سه شنبه, ۲۸ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۲

God of War پرفروش‌ترین بازی هفته گذشته استیم

پایگاه داده استیم اعلام کرد که نسخه‌ی کامپیوتر خدای جنگ بالاتر از مانستر هانتر رایز به پرفروش‌ترین بازی استیم در هفته‌ی گذشته تبدیل شده است.

در میان تازه‌ترین اخبار بازی مطلع شدیم که بازی God of War پرفروش‌ترین بازی هفته‌ی گذشته‌ی استیم و دارای بیشترین درآمد بوده است. همان‌طور که SteamDB اعلام کرد، خدای جنگ دو روز بعد از بازی Monster Hunter Rise در دسترس بازیکن‌ها قرار گرفت. بااین‌حال بازی God of War بالاتر از این ساخته‌ی موفق و پرفروش کپکام، صدر جدول فروش جهانی استیم طی هفته‌ی گذشته را به خود اختصاص داد. نسخه‌ی کامپیوتر بازی خدای جنگ توانست در روز عرضه حدود ۶۰ هزار بازیکن همزمان را در استیم به ثبت برساند و این رکورد ثبت‌شده برای برند PlayStation PC از آن زمان به ۷۳ هزار و ۵۲۹ بازیکن همزمان افزایش یافته است.

این تعداد بازیکن همزمان بسیار بیشتر از دیگر آثار سونی در پی سی است. تعداد بازیکن‌های همزمان نسخه‌ی کامپیوتر بازی Horizon Zero Dawn در سال ۲۰۲۰ به ۵۶ هزار و ۵۵۷ کاربر رسید و نسخه‌ی کامپیوتر بازی Days Gone پس از انتشار در سال گذشته توانست ۲۷ هزار و ۴۵۰ بازیکن همزمان را در استیم جذب کند. باعنایت‌به اینکه این اعداد و ارقام تنها به فروشگاه استیم اختصاص دارد، شامل فروش آثار پلی استیشن در فروشگاه اپیک گیمز نمی‌شود. همان‌طور که احتمالا اطلاع دارید، بازی God of War، بازی Horizon Zero Dawn و بازی Days Gone همگی در فروشگاه دیجیتالی شرکت Epic Games نیز قابل خریداری و تجربه هستند.

Uncharted: Legacy of Thieves Collection (ریمستر بازی Uncharted 4: A Thief’s End و ریمستر بازی Uncharted: The Lost Legacy) در زمانی نامعلوم از سال ۲۰۲۲ میلادی به کامپیوتر راه خواهد یافت. هفته‌ی گذشته کوری بارلوگ، کارگردان God of War گفت که توسعه‌دهندگان در استودیوهای پلی استیشن بارها سونی را ترغیب به انتشار نسخه‌ی کامپیوتر بازی‌های خود کرده‌اند. بازی God of War (خدای جنگ) در ابتدا طی سال ۲۰۱۸ میلادی برای کنسول پلی استیشن 4 عرضه شد. استودیو سانتا مونیکا اخیرا فاش کرد که پورت بازی خدای جنگ برای پی‌سی به‌مدت ۲ سال در دست توسعه بوده است.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده