// دوشنبه, ۲۷ دی ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۱۳

اخراج ۳۷ عضو اکتیویژن بلیزارد در واکنش به پرونده های شکایت از شرکت

اکتیویژن بلیزارد ۳۷ کارمند خود را اخراج کرد و ۴۴ نفر را مورد جریمه قرار داده است. شرکت همچنان به حمایت از بابی کوتیک ادامه می‌دهد.

از آن‌جایی که همچنان چند پرونده‌ی قانونی شکایت علیه اکتیویژن بلیزارد باز هستند، شرکت به تلاش برای پاک کردن سابقه‌ی خود ادامه می‌دهد. حالا رسانه‌ی وال استریت ژورنال گزارش داد که اکتیویژن بلیزارد طی این مدت به اخراج ۳۷ عضو خود پرداخت و ۴۴ شخص را بدون اخراج، تربیت کرده است. کارمندهای شرکت Activision Blizzard طی این مدت بیشتر از ۷۰۰ شکایت خود را ثبت کرده‌اند و تیم مدیریت می‌گوید که بیشتر از ۹۰ درصد آن‌ها را مورد بررسی قرار داده است.

مدتی قبل گزارش‌های مختلف سبب شدند که خیلی‌ها بفهمند بابی کوتیک، مدیرعامل اکتیویژن بلیزارد در چند پرونده‌ی مربوط‌به تبعیض جنسی و بدرفتارهای دیگر به شکل مستقیم یا غیرمستقیم نقش داشته است؛ درحالی‌که او ادعا می‌کرد برخلاف افراد خطاکاری که از شرکت اخراج می‌شوند، بی‌گناه است. حالا وال استریت ژورنال می‌گوید که کوتیک قبل از کریسمس انتشار گزارش جدید مربوط‌به وضعیت شرکت را به تعویق انداخت تا وجهه‌ی اکتیویژن بلیزارد خراب‌تر نشود. وی با بالا گرفتن اعتراضات گفت که اگر نتواند به سرعت اوضاع اخلاقی شرکت را بهبود ببخشد، از سمت مدیرعامل استعفا می‌دهد.

بابی کوتیک، مدیرعامل اکتیویژن بلیزارد

از ماه ژوئیه سال ۲۰۲۱ تا امروز، ارزش سهام اکتیویژن بلیزارد با سقوط حدودا ۳۰ درصدی مواجه شده است. حدودا بیست درصد از ۱۰ هزار کارمند اکتیویژن بلیزارد نامه‌ی درخواست اخراج کوتیک را امضا کرده‌اند. مدتی قبل جیم رایان از بخش سرگرمی‌های تعاملی شرکت سونی، فیل اسپنسر از بخش ایکس باکس شرکت مایکروسافت و داگ بوزر از نینتندو آمریکا همگی صحبت‌هایی را در اعتراض به اکتیویژن بلیزارد بیان کردند.

با همه‌ی این‌ها سخن‌گوی شرکت به وال استریت ژورنال گفت که هیئت مدیره همچنان پشتیبان بابی کوتیک در مقام مدیرعامل است: «حمایت هیئت مدیره اکتیویژن بلیزارد از بابی تغییر نکرده است. هیئت مدیره از تعهد و رهبری نشان داده‌شده از سوی او تا این‌جا رضایت دارد».


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده