// دوشنبه, ۲۷ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۱۷

موافقت دیوان عالی بریتانیا با خرید استودیوهای بازی‌سازی Sumo توسط تنسنت

تنسنت با دریافت تایید دیوان عالی بریتانیا یک قدم به تکمیل خرید شرکت Sumo Group نزدیک‌تر شد.

چند ماه قبل ناگهان شرکت چینی Tencent اعلام کرد که قصد خریداری تمام استودیوهای بازی‌سازی Sumo با پرداخت ۱.۲۷ میلیارد دلار را دارد. از آن زمان تاکنون تنسنت مشغول انجام کارهای قانونی مربوط‌به تکمیل خرید بوده است و حالا با صدور مجوز از سوی دیوان عالی بریتانیا، احتمالا به‌زودی پروسه‌ی خریداری به پایان می‌رسد. پروسه‌ی خرید و فروش سهام استودیوهای بازی‌سازی Sumo در لندن متوقف شده است و تغییراتی انکارناپذیر در تیم مدیریت شرکت به وجود آمده‌اند.

Sumo Digital با استودیوهای متفاوت خود در ساخت ویدیوگیم‌های متفاوتی نقش داشته است. حتی مدتی قبل در اخبار بازی خواندیم که دو استودیو Sumo در ساخت بازی Hogwarts Legacy به استودیو Avalanche Software وارنر کمک می‌کنند. علاوه‌بر استودیوهای بازی‌سازی، تمام برندها و حقوق متعلق به شرکت سومو هم دیگر مال تنسنت خواهند بود. شرکت Sumo Group با تمام قسمت‌های کاری اصلی و فرعی خود تبدیل به بخشی از Sixjoy Hong Kong Limited می‌شود که خود آن بخشی از شرکت Tencent است.

کمیته‌ی بررسی سرمایه‌گذاری‌های خارجی در آمریکا هم با خرید شرکت Sumo Group توسط شرکت چینی تنسنت موافقت کرد. به همین خاطر دیگر باید منتظر بود که تنسنت به شکل رسمی اعلام کند که صاحب Sumo شده است. بازی Sackboy: A Big Adventure سونی، بازی Team Sonic Racing سگا و بازی Crackdown 3 مایکروسافت از جمله آثار سومو دیجیتال هستند.


منبع GamesIndustry
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده