// جمعه, ۲۴ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۴۰

امکان تجربه فورتنایت روی iOS از طریق سرویس جی‌فورس ناو

کاربران iOS به‌زودی می‌توانند نسخه‌ی ابری بازی فورتنایت را از سرویس GeForce Now و روی مرورگر سافاری دستگاه خود تجربه کنند.

با گذشت تقریبا یک سال و نیم از حذف Fortnite از فروشگاه اپ استور، به‌نظر می‌رسد که کاربران iOS به‌زودی قادر خواهند بود این بازی محبوب را به شکلی دیگر روی پلتفرم خود تجربه کنند. شرکت انویدیا اعلام کرده است که نسخه‌ی بتا محدود فورتنایت از هفته‌ی آینده به سرویس استریم بازی GeForce Now اضافه خواهد شد و کاربران iOS می‌توانند آن را ازطریق مرورگر سافاری دستگاه خود بازی کنند. البته باتوجه‌به اینکه اپلیکیشن جی‌فورس ناو در فروشگاه پلی استور موجود است، کاربران اندروید نیز به این نسخه از فورتنایت دسترسی خواهند داشت.

اما اضافه شدن بتا محدود فورتنایت به جی‌فورس ناو از همه بیشتر به نفع دارندگان دستگاه‌های iOS است. چون بااینکه فورتنایت از فروشگاه پلی استور نیز حذف شده است، کاربران این پلتفرم همچنان قادر هستند بازی را به‌صورت مستقیم از وب‌سایت اپیک گیمز دانلود کنند. ولی باتوجه‌به اینکه کاربران iOS برای دانلود اپلیکیشن و بازی تقریبا وابسته به اپ استور هستند، با حذف شدن فورتنایت از این فروشگاه تا به امروز گزینه‌ای قانونی و جایگزین برای دریافت و تجربه‌ی این بازی بتل رویال در اختیار نداشتند.

امکان تجربه فورتنایت روی iOS از طریق سرویس جی‌فورس ناو

اپل قوانین سخت‌گیرانه‌ای در زمینه‌ی دانلود اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها و استفاده از خریدهای درون‌برنامه‌ای آن‌ها دارد؛ قوانینی که از آن‌ها دفاع می‌کند و می‌گوید به‌خاطر حفظ امنیت و حریم خصوصی کاربرانش وضع کرده است. البته یکی از دلایل دیگر آن این است که اپل درصد قابل‌توجه‌ای از درآمد حاصل از فروش آیتم‌های درون‌برنامه‌ای را برای خود برمی‌دارد. دعوی حقوقی اپل و اپیک برسر بازی فورتنایت نیز ریشه در سهم اپل از فروش آیتم‌های درون‌برنامه‌ای داشت.

درواقع قضیه از این‌جا شروع شد که اپیک روشی جایگزین را برای خرید درون‌برنامه‌ای در اختیار کاربران iOS فورتایت قرار داده بود که سیاست‌های اپل را دور می‌زند و کاری می‌کرد که ۱۰۰ درصد درآمد حاصل از فروش این آیتم‌ها به خود اپیک برسد. اپل این حرکت اپیک را برنتابید و نتیجه این شد که فورتنایت را فروشگاه از اپ استور حذف کرد. البته اپل تاکنون دست شرکت‌ها را برای ارائه‌ی روش‌های جایگزین باز گذاشته است. یکی از این روش‌ها که GeForce Now نیز از آن بهره می‌گیرد، ارائه‌ی پلتفرمی مبتنی‌بر وب است که کاربران می‌توانند ازطریق مرورگر سافاری و بدون محدودیت به آن‌ دسترسی داشته باشند.

کاراکترهای بتل پس چپتر سوم فورتنایت

اگر تمایل دارید در بتا محدود فورتنایت روی سرویس جی‌فورس ناو شرکت کنید، می‌توانید ازطریق وب‌سایت انویدیا در Wishlist آن ثبت‌نام کنید. همچنین انویدیا اعلام کرده است که قصد دارد بازی‌هایی بیشتری را ازطریق کلاود در دسترس کاربران موبایل قرار دهد و برنامه دارد با همکاری ناشران بازی، پشتیبانی از کنترل‌های لمسی را به بازی‌های بیشتری روی سرویس خود اضافه کند. همچنین بد نیست اشاره کنیم که اپیک گیمز تاکنون خود دست به کار نشده تا برای دور زدن محدودیت‌های اپل، نسخه‌ی ابری و رسمی خودش را از بازی فورتنایت عرضه کند. باید منتظر ماند و دید که اپیک درنهایت نسخه‌ی ابری خود را از این بازی بتل رویال محبوب روانه‌ی بازار خواهد کرد یا خیر.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی روش جدید کاربران iOS برای تجربه‌ی فورتنایت چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.


منبع EuroGamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده