// پنجشنبه, ۲۳ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۱۷

توقف کامل تولید ایکس باکس وان توسط مایکروسافت

به‌تازگی مشخص شد که حدودا یک سال قبل مایکروسافت به‌صورت کامل تولید تمام مدل‌های ایکس باکس وان را برای همیشه متوقف کرد.

یکی از اعضای ارشد تیم ایکس باکس در بیانیه‌ای به رسانه‌ی ورج گفت که تولید تمام مدل‌های ایکس باکس وان، در اواخر سال ۲۰۲۰ برای همیشه متوقف شد. مایکروسافت قبل از عرضه‌ی ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس سراغ به پایان رساندن دائمی تولید Xbox One X و Xbox One S دیجیتالی رفت. حالا در جدیدترین اخبار بازی متوجه شدیم که در پایان سال ۲۰۲۰، تولید ایکس باکس وان اس دیسک‌خور هم برای همیشه به اتمام رسید.

پس طی سال ۲۰۲۱ مایکروسافت فقط کنسول Xbox Series S و کنسول Xbox Series X را تولید کرد. با اینکه عرضه‌ی ایکس باکس سری ایکس هنوز کمتر از تقاضای بازار است و مردم نمی‌توانند به‌سادگی آن را تهیه کنند، ایکس باکس سری اس به‌راحتی به فروش می‌رسد. زیرا ساخت این کنسول ۳۰۰ دلاری نسبت به ایکس باکس سری ایکس نیاز به چیپ‌های کمتری دارد و بارها می‌بینیم که چندین و چند روز بدون هیچ مشکلی در خرده‌فروشی‌های گوناگون قابل خریداری است.

رونمایی مایکروسافت از ایکس باکس وان

دیروز بلومبرگ گزارش داد که در سال ۲۰۲۲ شاهد تولید حدودا یک میلیون کنسول PS4 خواهیم بود. البته که این عدد به مراتب کمتر از تعداد PS4های تولیدشده طی هرکدام از سال‌های دیگر دوران ساخت و عرضه‌ی کنسول نسل ۸ سونی است. ولی در هر حالت باعث می‌شود برخلاف ایکس باکس وان که آخر سال ۲۰۲۰ تولید آن متوقف شد، پلی استیشن 4 در آخر سال ۲۰۲۲ به پایان دوران ساخت برسد.

فیل اسپنسر، رئيس ایکس باکس چند روز بعد از شروع نسل ۹ گفت با اینکه مایکروسافت در ابتدا برای آغاز کار بیشتر سراغ تولید ایکس باکس سری ایکس رفت، بعد از مدتی خواهیم دید که فروش ایکس باکس سری اس بیشتر از آن می‌شود. زیرا قیمت آن ۲۰۰ دلار کمتر از ایکس باکس سری ایکس است. البته اکنون ماجرا فقط مربوط‌به قیمت نمی‌شود. زیرا باتوجه‌به کمبود قطعات لازم برای تولید کنسول‌های نسل ۹ در بازار، ایکس باکس سری اس با سرعت بیشتری به تولید و عرضه می‌رسد.


منبع Verge
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده