// چهار شنبه, ۲۲ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۳۸

تاسیس دومین استودیو اصلی سگا در ژاپن

سگا خبر داده دومین استودیوی اصلی خود در ژاپن را به‌نام Sega Sapporo تأسیس کرده است که وظایف متنوعی برعهده خواهد داشت.

براساس تازه‌ترین اخبار بازی، سگا اعلام کرد دومین استودیوی اصلی خود را در ژاپن راه‌اندازی کرده است که Sega Sapporo نام دارد. همان‌طور که از نام آن می‌توان متوجه شد، استودیوی جدید سگا در شهر ساپورو استان هوکایدو ژاپن تأسیس شده است. سگا البته در حال حاضر صاحب چند استودیوی بازی‌سازی در داخل ژاپن است. بااین‌حال، این استودیوها که Sonic Team و Ryo Ga Gotoku Studio را هم شامل می‌شود، جدا از مقر اصلی این شرکت که در توکیو مستقر است، فعالیت می‌کنند. به همین خاطر نیز شعبه‌ی ساپورو به دومین استودیوی اصلی سگا تبدیل می‌شود.

طبق آن‌چه در وب‌سایت شعبه‌ی ساپورو نوشته شده است، این استودیوی تازه‌تأسیس قرار است مسئولیت‌های مختلفی را در حوزه‌هایی چون بازی‌سازی، طراحی، رفع عیوب نرم‌افزاری، فروش، واردات و صادرات سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای گیمینگ برعهده بگیرد. علاوه‌براین‌ها، «برنامه‌ریزی، تولید و فروش محصولات مرتبط با کاراکترهای سگا» بخش دیگری از وظایف استودیوی ساپورو خواهد بود.

Sega Sapporo در حال حاضر به‌دنبال جذب نیرو می‌گردد و براساس آگهی‌های استخدامی که در وب‌سایت خود منتشر کرده است، می‌توان متوجه شد که قصد دارد برای بازی Phantasy Star Online 2 New Genesis محیط‌ها و کاراکترهای جدید خلق کند. نکته‌ی دیگر این است که سگا ساپورو توسط یکی از قدیمی‌های سگا مدیریت می‌شود. تاکایا سِگاوا که در سال ۱۹۹۲ در سمت طراح به این بازی‌ساز ژاپنی پیوست و همچنین تهیه‌کننده‌ی ارشد Phantasy Star Online 2 بوده است، سکان هدایت استودیوی تازه را برعهده خواهد گرفت.

بازتاب لوگو سگا / Sega در چشم

سگاوا با انتشار بیانیه‌ی می‌گوید استودیوی ساپورو برای ساخت بازی‌های جدید و خلاقانه، قرار است از دانش و امکاناتی که سگا در طول سال‌های زیاد حیاتش به‌دست آورده است، استفاده کند. سگاوا همچنین اشاره می‌کند که شعبه‌‌ی ساپورو «تلاش می‌کند تا تجربه‌هایی الهام‌بخش و پراحساس را به گیمرها ارائه کند و اینکه مدیران استودیو ارزش زیادی برای کارمندان خود قائل خواهند بود.»

سگا در پاییز سال گذشته اعلام کرد که می‌خواهد در چند سال آینده نزدیک به ۱ میلیارد دلار را صرف افزایش ظرفیت‌های خود در حوزه‌ی بازی‌سازی کند و به‌نظر می‌رسد که تأسیس استودیوی ساپورو، یکی از گام‌‌هایی است که این شرکت در راستای افزایش ظرفیت‌های خود برداشته است. افزون‌براین، در اردیبهشت‌ماه امسال بود که خبر آمد سگا قصد دارد تا چند سال آینده یک «اَبَر بازی» یا سوپرگیم بسازد که پتانسل بالایی برای رشد خواهد داشت، «در سراسر جهان عرضه می‌شود» و روی گسترش «جامعه‌ی بازیکنان» و ویژگی‌های «آنلاین» تمرکز خواهد کرد.

ساختمان سگا

سگا در دسته‌ی شرکت‌هایی در ژاپن قرار می‌گیرد که شبکه‌ی بزرگی از استودیوهای بازی‌سازی را در سراسر دنیا در اختیار دارند. آن‌ها پس از اینکه استودیوی بریتانیایی Creative Assembly، سازنده‌ی سری Total War را در سال ۲۰۰۵ خریدند، به سراغ تصاحب استودیوهای دیگری رفتند؛ از جمله Sports Interactive (سازنده مجموعه بازی Football Manager)، Relic (سازنده‌ی مجموعه بازی Company of Heroes)، Atlus (سازنده‌ی ژاپنی مجموعه بازی Persona)، Amplitude (سازنده‌ی بازی Humankind)، و Two Point (سازنده‌ی Two Point Hospital).

در گزارش مالی چندوقت پیش سگا آمده بود که این شرکت درکنار ساخت «ابر بازی»، چند پروژه‌ی بازی‌سازی دیگر را هم همزمان توسعه داده و در پنج سال آینده منتشر خواهد گرد که درمیان آن‌ها به ساخت یک بازی شوتر اول‌شخص در یک استودیوی اروپایی اشاره شده است. این بازی احتمالا توسط استودیوی Creative Assembly ساخته می‌شود که در آن زمان برای ساخت «یک بازی شوتر اول‌شخص جدید و هیجان‌انگیز» نیرو استخدام می‌کرد؛ اثری که کریتیو اسمبلی بعدا یک تصویر از آن منتشر کرد تا متوجه شویم حال‌و‌هوایی فضایی و علمی-تخیلی دارد. سگا همچنین در سال‌های آینده قصد دارد «آی‌پی‌های خود را برای ساخت ریمستر، ریمیک و ریبوت به کار بگیرد.»

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی سگا و استودیوی جدید آن چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده