// چهار شنبه, ۲۲ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۵۸

جزئیات همکاری اکتیویژن و ایکس باکس تغییر کرده است

رئیس ایکس باکس می‌گوید باتوجه‌به جنجال‌های فراوان اخیر اکتیویژن، رابطه‌ی بین این دو شرکت از برخی جهات تغییر کرده است.

اکتیویژن بلیزارد طی سال گذشته در مرکز بسیاری از بحث‌ها قرار داشته است. زیرا گزارش‌های مختلف مبنی بر جریان داشتن رفتارهای غیراخلاقی بین افراد بالادست این شرکت و سمی بودن محیط کار منتشر شدند. فیل اسپنسر، رئیس ایکس باکس می‌گوید که حالا برخی از کارها بین مایکروسافت و اکتیویژن به شکلی متفاوت با قبل انجام می‌شوند.

در ماه نوامبر گزارش‌های جدیدی در مورد جزئیات برخی از مشکلات اساسی Activision Blizzard منتشر شدند؛ تا مردم بفهمند که خود مدیرعامل اکتیویژن بلیزارد هم نقش قابل توجهی در بسیاری از رفتارهای غیراخلاقی رواج‌یافته در شرکت داشته است. در همان زمان رئیس پلی استیشن، رئیس ایکس باکس و رئیس نینتندو آمریکا به این گزارش‌ها واکنش نشان دادند.

اسپنسر در مصاحبه با نیویورک تایمز گفت: «جزئیات همکاری ما با شرکتی مثل اکتیویژن، موردی است که در مورد آن به‌طور عمومی صحبت نمی‌کنیم. ما نحوه‌ی انجام برخی کارها با آن‌ها را تغییر داده‌ایم و آن‌ها از این موضوع آگاه هستند. ترجیح می‌دهم به‌جای اینکه شرکت‌های همکار را تهدید کنم، از هر یک از آن‌ها چیزی یاد بگیرم یا بتوانم با به اشتراک گذاشتن کارهایی که انجام داده‌ایم و سفری که در ایکس باکس داشته‌ایم، به آن‌ها کمک کنم. ترجیح می‌دهم به شرکت‌های دیگر کمک کنم تا اینکه بخواهم آن‌ها را تنبیه کنم. فکر نمی‌کنم کار من مجازات شرکت‌های دیگر باشد.

من فکر می‌کنم در تعامل با شرکت‌های دیگر، باید از طریق انجام کارهایی تاثیرگذار باشیم که با برند و پلتفرم خود با هماهنگی یا عدم هماهنگی با شرکت‌های دیگر انجام می‌دهیم. در مورد موضوع افرادی که در موقعیت‌های رهبری در شرکت‌های دیگر هستند، مشخصا ما در موقعیتی نیستیم که مدیر عامل‌های دیگر را قضاوت کنیم. مدیر عامل توسط سهام‌دارها و هیئت مدیره انتخاب می‌شود.

در ایکس باکس، من می‌دانم که در اینجا از نظر کسب‌وکار و عملیات مسئول چه کسانی هستم. اینجا تیم‌های من کار می‌کنند و زنجیره‌ی مدیریت خود را دارم. چیزی که ما همچنان روی آن تمرکز می‌کنیم، تلاش برای رشد است. اگر بتوانیم در سفر خود یا در مورد چیزهایی که در تیم خودمان اتفاق می‌افتد به آن‌ها کمک کنیم، دوباره تجربیاتی را که با شرکای دیگر داریم به اشتراک می‌گذاریم».

در ماه نوامبر، گزارش‌ها ادعا داشتند که بابی کوتیک، مدیرعامل اکتیویژن بلیزارد، در صورتی که قادر به بهبود سریع و ضروری در وضعیت شرکت نباشد از سمت خود استعفا می‌دهد. هنوز چنین اتفاقی رخ نداده است.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده