// سه شنبه, ۲۱ دی ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۱۹

Zynga بازی‌های بزرگ تیک تو را به موبایل می‌آورد

اشتراس زلنیک، مدیر ارشد اجرایی تیک-تو می‌گوید Zynga قرار است به این شرکت کمک کند تا مجموعه بازی‌های اصلی و بزرگ خود را به پلتفرم‌های موبایلی بیاورد.

Take-Two Interactive، شرکت مادر استودیوی Rockstar Games به‌تازگی اعلام کرده است که قرار است طی معامله‌ای ۱۲.۷ میلیارد دلاری، شرکت Zynga، سازنده‌ی بازی‌هایی موبایلی محبوبی مانند Farmville و Words with Friends را خریداری کند.

در همین راستا اشتراک زلنیک، مدیر ارشد اجرایی تیک-تو در جلسه‌ای که با سهام‌داران این شرکت داشت، گفت زینگا با تخصصی که دارد می‌تواند به تیک-تو در زمینه‌ی رسیدن به اهداف بلندپروازنه‌‌اش کمک کند؛ اهدافی که تیک-تو طی آن‌ها می‌خواهد بازی‌های Free-to-Play و بین ‌پلتفرمی بسازد و نه‌تنها بازی‌های مهم و بزرگ کنسولی خود را به پلتفرم‌های موبایلی بیاورد، بلکه حالت‌های جدیدی را به آن‌ها اضافه کند.

اعضای گروه داچ در بازی Red Dead Redemption 2 راک استار

زلنیک توضیح می‌دهد: «شاید مهم‌تر از همه این باشد که می‌توانیم با یکدیگر (تیک-تو و زینگا) کار کنیم تا بتوانیم دست به بهینه‌‌سازی بازی‌های جدیدی بزنیم که براساس آی‌پی‌های اصلی تیک-تو ساخته شده‌اند. این همکاری می‌تواند از دیدگاه ساخت یا انتشار بازی‌ها باشد. ما معتقدیم که تیک-تو مجموعه‌ای از بهترین آی‌پی‌های ویدیو گیمی صنعت بازی را برای کنسول و پی سی در اختیار دارد؛ بازی‌هایی که می‌توان گفت تاکنون حضور بسیار کمی در دنیای موبایل و آثار رایگان داشته‌اند (و از این لحاظ پتانسیل بالایی دارند).

استودیوهای طراز اول زینگا می‌توانند به ما در گسترش آی‌پی‌هایمان کمک کنند. آن‌ها در ساخت و انتشار بازی‌های موبایلی فری‌تو‌پلی مهارت بسیار بالایی دارند و می‌توانند محصولاتی بسازند که برای مشتری لذت‌بخش است و او را ترغیب می‌کند که به‌طور مستمر در بازی پول خرج کند. ما تازه اول راه هستیم. بسیار خوشحالیم که این فرصت برای همکاری به‌وجود آمد و مطمئن هستیم که این همکاری قرار است به خلق آثاری به‌شدت ارزشمند در آینده بینجامد.»

تیک-تو ضمن اعلام این خبر، به‌طور خاص از مجموعه‌هایی نام برد که احتمالا قصد دارد به‌صورت جدی آن‌ها را وارد حوزه‌‌ی موبایل گیمینگ کند. این مجموعه‌ بازی‌ها عبارت‌اند از GTA، رد دد ردمپشن، Midnight Club، بایوشاک، NBA 2K، بوردرلندز، Civilization، مافیا و Kerbal Space Program. البته گفتنی است که این شرکت آمریکایی همین حالا هم با بازی‌هایی چون Dragon City ،Monster Legends ،Top Eleven ،Two Dots و WWE Super Card در دنیای موبایل حضور دارد.

بوکر و الیزابت بین دو نسخه بازی BioShock

انتظار می‌رود که معامله‌ی تیک-تو و Zynga در سه‌ماهه‌ی اول سال مالی پیش‌رو نهایی شود که از ۱ آوریل ۲۰۲۲ (۱۲ فروردین ۱۴۰۱) شروع می‌شود و در ۳۰ ژوئن ۲۰۲۲ (۹ تیر ۱۴۰۱) پایان می‌یابد. زلنیک می‌گوید پس از اینکه زینگا به‌‌صورت رسمی به یکی از زیرمجموعه‌های تیک-تو تبدیل شد، آن‌ها در مدت نسبتا کمی دست به کار می‌شوند و نسخه‌ی موبایلی بازی‌های اصلی خود را منتشر خواهند کرد. بالاترین مقام اجرایی تیک-تو در این خصوص می‌گوید:

«وقتی می‌خواهیم بازی بسازیم، باید مطمئن شویم که استودیوی سازنده را به‌درستی انتخاب کرده‌ایم و اینکه حتما باید در طول مراحل توسعه بر آن‌ها نظارت داشته باشیم. بااین‌حال، همان‌طور که می‌دانید، ساخت بازی برای پلتفرم‌های موبایلی با ساخت بازی برای کنسول‌ها تفاوت‌هایی دارد. البته ما همین حالا هم در ساخت آثار موبایلی دستی داریم. اما زینگا در این زمینه یک شرکت خبره محسوب می‌شود و امیدواریم که [با همکاری آن‌ها] به‌زودی بتوانیم بازی‌هایمان را به بازار موبایل بیاوریم.»

لوگوی شرکت بازی‌سازی Zynga

از سوی دیگر، فرانک گیبو، مدیر ارشد اجرایی Zynga درباره همکاری با تیک-تو گفت: «فکر می‌کنم عجله‌ی برای انتشار بازی‌ها نخواهیم داشت و کارمان را به‌آرامی پیش می‌بریم. می‌خواهیم با همکاری یکدیگر آن ایدهایی که فکر می‌کنیم پتانسیل بالایی برای جذب تعداد زیادی مخاطب را دارند، شناسایی و از آن‌ها استفاده کنیم. اگر اخیرا به بازی‌های موبایلی همچون آثار شوتر یا اکشن-ماجراجویی توجه کرده باشید؛ بازی‌هایی که در مدت زمان کمی بسیار محبوب شده‌اند، متوجه می‌شوید که اکثر آن‌ها از مجموعه‌‌هایی بوده‌اند که به‌‌صورت سنتی آن‌ها را «مجموعه‌های اصلی و مهم» می‌نامیم.

از نظر ما همکاری با تیک-تو فرصتی را فراهم می‌کنم که بتوانیم با مشارکت آن‌ها دست به ساخت بازی‌هایی متفاوت بزنیم و نه‌تنها قادر باشیم مجموعه بازی‌هایی جدید خلق کنیم، بلکه آی‌پی‌های فعلی تیک-تو را نیز به پلتفرم‌های موبایلی بیاوریم.»

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی قصد تیک-تو برای انتشار بازی‌های اصلی خود روی موبایل چیست؟ نظرات خود را در صورت تمایل با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده