// سه شنبه, ۲۱ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۴

سرعت بیشتر فروش ایکس باکس سری ایکس/اس نسبت به کنسول های قبلی مایکروسافت

سرعت فروش ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس تا این‌جا بیشتر از هر ایکس باکس قبلی بوده است.

اکنون ۱۴ ماه از عرضه‌ی ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس مایکروسافت می‌گذرد. در جدیدترین اخبار بازی، فیل اسپنسر تایید کرد که آن‌ها روی هم به فروشی بالاتر از فروش هر کنسول ایکس باکس دیگر در بازه‌ی زمانی مشابه رسیده‌اند. پس ایکس باکس سری ایکس/اس از این نظر جلوتر از کنسول Xbox، کنسول Xbox 360 و کنسول Xbox One گام برمی‌دارد. چون هیچ‌کدام از آن‌ها طی ۱۴ ماه نخست عرضه‌ی خود نتوانست به مجموع فروش ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس در ۱۴ ماه نخست عرضه برسد.

ایکس باکس 360 پرفروش‌ترین کنسول بازی تاریخ مایکروسافت است و در طول کل دوران عرضه‌ی خود توانست به حدودا ۸۵ میلیون فروش کنسول برسد. پس واضح است که اگر ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس در ادامه هم سرعت فروش بالاتری نسبت به آن داشته باشد، در پایان نسل می‌تواند از این عدد عبور کند. رسانه‌ی گیمزرادار باور دارد که عرضه‌ی همزمان دو کنسول ایکس باکس و قیمت کمتر سری اس روی رسیدن مایکروسافت به این سرعت فروش تأثیرگذار بوده است.

نباید فراموش کرد که پاندمی و مسائل دیگر باعث شده‌اند که مایکروسافت، نینتندو و سونی در تولید کنسول‌ها با چالش‌های گوناگون دست‌وپنجه نرم کنند. این مشکلات می‌توانند تا سال ۲۰۲۳ میلادی ادامه داشته باشند. فیل اسپنسر به‌عنوان رئیس ایکس باکس می‌گوید که ماجرا اصلا کم بودن تعداد کنسول‌های تولیدشده نیست. در حقیقت عرضه‌ی کنسول‌ها به بازار شاید به قدرت همیشه یا حتی فراتر از سال‌های گذشته باشد. اما تقاضای مردم برای خرید محصولات انقدر زیاد است که از قدرت عرضه‌ی شرکت‌ها فراتر می‌رود.


منبع GamesRadar
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده