// دوشنبه, ۲۰ دی ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۳۷

بهینه‌سازی دوال‌ سنس برای استفاده با یک دست توسط یوتیوبر معروف

یوتیوبری یک آداپتور برای کنترلر دوال سنس پلی استیشن 5 طراحی کرده است که امکان بازی با آن با یک دست را فراهم می‌کند.

طراحی خلاقانه‌ی یک یوتیوبر برای کنترلر دوال سنس امکان بازی کردن با یک دست را به افراد می‌دهد. آکاکی کومری (Akaki Kuumeri) مسئول این طراحی است. طراحی او شامل یک آداپتور snap-on است که به جوی استیک چپ اجازه می‌دهد تا با متعادل کردن کنترلر روی ران یا سطح صاف و حرکت دادن کل کنترلر، آن جوی استیک نیز جا‌به‌جا شود.

این آداپتور برای بازیکنانی که قادر به استفاده همزمان از هر دو دست نیستند بسیار مفید خواهد بود. این اتفاق بسیار قابل‌توجه است زیرا سونی هنوز معادلی رسمی با Adaptive Controller ایکس باکس عرضه نکرده است. به همین دلیل است که طراحان در حال آزمایش گزینه‌های مختلف برای این قابلیت هستند. طراحی کومری بخشی از مسابقه کنترلرهای یک دست بود که شامل طرح‌های بسیار متنوعی برای کنترلرهای دیگر نیز می‌شد.

این آداپتور اجازه می‌دهد تا به تمام ورودی‌های کنترلر در سمت راست از جمله تریگرهای اضافی دسترسی داشته باشید و با کمی تمرین، L2 و R2 را می‌توان با یک انگشت فشار داد. یک ابزار اضافی نیز ورودی‌های اضافی را در سمت راست برای دسترسی به D-pad در سمت چپ اضافه می‌کند. بهترین چیز این طراحی این است که این آداپتور با یک چاپگر سه‌بعدی ساخته شده است و Kuumeri طرح را به‌صورت آنلاین آپلود کرده است تا هر کسی که علاقه‌مند است بتواند آن را دوباره بسازد. می‌توانید ویدیویی از عملکرد آداپتور را در یوتیوب مشاهده کنید.

آداپتورها و تجهیزات جانبی به این شکل می‌تواند یک گام بزرگ رو به جلو برای دسترسی بهتر در بازی‌ها باشد و سونی در مورد این موضوع ساکت مانده است.

طراحی اداپتور دال سنس با یک دست


منبع eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده