نویسنده: علی گودرزی
// یکشنبه, ۱۹ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۱۴

احتمال مشخص شدن پروژه بعدی استودیو فرام‌سافتور

شخصی در انجمن Resetera با ادعا بر دریافت یک نظرسنجی از استودیو فرام‌سافتور، اطلاعاتی از پروژه بعدی احتمالی این تیم را منتشر کرده است.

به‌تازگی و در جریان اخبار بازی، شخصی در انجمن Resetera با ادعا مبنی بر دریافت یک نظرسنجی از استودیو فرام‌سافتور، اطلاعاتی را که ظاهرا به‌پروژه‌ی بعدی این تیم مربوط است، به اشتراک گذاشت. این شخص که با نام کاربری Red Liquorice در انجمن نام‌برده فعالیت می‌کند، ادعا کرد که پروژه‌ی بعدی فرام‌سافتور نسخه‌ی جدید بازی Armored Core خواهد بود و در سبک اکشن/سوم شخص توسعه خواهد یافت.

Red Liquorice در ادامه ادعا کرد که این بازی یک اثر اکشن‌/سوم‌شخص خواهد بود که توسعه‌ی آن به‌رهبری هیدتاکا میازاکی پیش خواهد رفت؛ اثری که گزینه‌های شخصی‌سازی را در سطحی بالا در دسترس بازیکن قرار خواهد داد. Red Liquorice ادعا می‌کند که در نظرسنجی فرام‌سافتور نوشته شده بود: «در این بازی با دشمنان بسیار قوی و نبردهایی عظیم طرف خواهید بود که در دو سطح مبارزه از راه دور و مبارزه‌ی نزدیک شما را به‌چالش خواهند کشید».

ظاهرا در نظرسنجی مورد بحث از داستان بازی هم صحبت شده است. به‌این شکل که در قسمت جدید بازی Armored Core، دولت‌ها، سازمان‌های خصوصی، کالت‌ها و مزدورها بر سر به‌دست آوردن یک عنصر بیگانه با یکدیگر می‌جنگند؛ عنصری که جامعه‌ی انسانی را وارد مرحله‌ای جدید از توسعه می‌کند. در توضیحات داستان بازی می‌خوانیم:

«ملنژ (Melange) ماده‌ای ناشناخته است که جامعه‌ی انسانی را در سطوحی قابل‌توجه توسعه می‌دهد. در گذشته، این عنصر یک فاجعه‌ی کیهانی را در سیاره‌ی بشتار (Bashtar) به‌وجود آورد؛ فاجعه‌ای که ستارگان نزدیک این سیاره را هم تحت تاثیر قرار داد و سبب نابودی سیاره‌ی بشتار شد. حالا گمانه‌زنی‌ها و جست‌وجوها برای پیدا کردن این ماده آغاز شده است. حالا شرکت‌ها، کالت‌ها، دولت‌ها، مزدورها و بیشتر به‌دنبال این ماده هستند. قهرمان داستان نیز یکی از همین‌ها است».

با توجه‌به تصویری که Red Liquorice از نظرسنجی فرام‌سافتور منتشر کرده، در توضیحات زیر می‌توانیم توصیفات (احتمالی) سازنده از گیم‌پلی Armored Core 6 را بخوانیم:

جزئیات احتمالی از بازی بعدی استودیو فرام‌سافتور

«یک دنیای علمی تخیلی ساخته‌شده به‌دست هیدتاکا میازاکی:

جهان‌بینی خاص و عمیق فرام‌سافتور از ژانر علمی‌تخیلی و داستان‌سرایی چندلایه. بازی در سیاره‌ی بشتار جریان دارد که تحت تاثیر یک حادثه‌ی کیهانی تقریبا نابوده شده است؛ سیاره‌ای در مقیاس واقعا بزرگ که از یک بازی ژانر Mecha (اکشن با محوریت ربات‌ها) می‌توانیم انتظار داشته باشیم.

فضایی وسیع که یک دنیای چندلایه‌ را ارائه می‌کند:

در نقشه‌های کلان و سه‌بعدی بازی می‌توانید مقیاس دنیای بازی را حس بکنید. تنوع بالای نقشه‌ها که با مبارزات و دشمنانی چالش‌برانگیز، شما را در موقعیت‌هایی قرار می‌دهند که مشخصا با دقت و ظرافت بسیار زیادی طراحی شده‌اند. موقعیت‌هایی که ارزش تکرار آن‌ها بسیار زیاد است.

تنش و هیجان در مبارزات از راه دور و نبردهای نزدیک:

بازی نه‌تنها مبارزات تفنگ‌محور را در محوریت قرار می‌دهد، بلکه روی عناصر شکل‌دهنده‌ی مبارزات نزدیک (مثل جنگ با شمشیر و سپر) نیز تمرکز بالایی دارد و هر دو شکل مبارزه چه از راه دور چه نزدیک را در دسترس گیمر قرار می‌دهد. مابین تکنیک‌های تدافعی و تهاجمی دربرابر دشمنان چالش‌برانگیز بازی باید مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید.

اکشن سه‌بعدی و پویا:

مکانیزم‌های حرکتی سه‌بعدی و پویای بازی برای هیچ انسانی قابل تقلید نیست! می‌توانید به‌لطف مکانیزم‌های خاصی که لباس‌های رباتی (مک/Mech) در دسترس‌تان قرار می‌دهند، یک سطح تازه از حرکت در نقشه را در اختیار خواهید گرفت.

سطحی بالا از شخصی‌سازی:

برای ارتقای پوشش خود می‌توانید تک تک قسمت‌های بدن و سلاح‌های شخصیتتان را ارتقا بدهید. در سطحی بالا از شخصی‌سازی می‌توانید پوشش روباتیک خاص خود را بسازید که دقیقا طبق سبک بازی که دوست دارید، کار می‌کند. از بیلدهایی که برای مبارزه‌ی نزدیک کاربرد و حرکت سیال در نقشه کاربرد دارند تا بیلدهایی که روی قدرت آتش و نابودی حجم بالایی از دشمنان متمرکز هستند».

هیدتاکا میازاکی، نویسنده و کارگردان بازی الدن رینگ استودیو ژاپنی فرام‌سافتور

این کاربر بلاگ Resetera در ادامه خاطرنشان کرد که یک ویدیو و یک سری تصویر از گیم‌پلی بازی مورد ذکر را نیز تماشا کرده است. وی متذکر شد که به‌دلیل وجود یک سری مشخصه‌ی تصویری (واترمارک) روی ویدیو، نتوانست آن را در اینترنت به‌اشتراک بگذارد. او اما ویدیو مورد بحث را توصیف کرد که ظاهرا به‌نمایش یک باس‌فایت بازی مربوط می‌شود. او در توصیف این نبرد می‌نویسد:

«این نبرد تقریبا شبیه‌به باس‌فایت‌های مرسوم سری سولز بود. مبارزات از راه دور [با سلاح‌های گرم] برایم بازی Virtua On را یادآوری کرد. البته که من طرفدار این سبک از بازی‌ها نیستم و سری Armored Core را هم تا به‌حال تجربه نکرده‌ام. در ادامه شخصیت اصلی بازی که یک پوشش رباتی سفید به‌تن داشت، به‌دشمن غول‌آسای خود نزدیک شد و با استفاده از یک شمشیر که گویا از جنس لیزر یا انرژی بود، وارد جنگ نزدیک با دشمن شد. اینجا کاملا به‌مبارزات سری سولز شباهت داشت.

سپس نمایش‌هایی از گشت‌وگذار در نقشه به‌تصویر کشیده شد. جایی که بازیکن در یک زمین برفی به‌دنبال یک سری بازیکن دیگر (احتمالا ویژگی‌های Co-op) حرکت می‌کرد. آن‌ها به‌سمت یک دیوار بزرگ (یا یک دروازه) حرکت می‌کردند. از معماری تا ساختار محیط همه چیز به‌بازی‌های سولز شباهت داشت».

بلاگ ‌‌Video Game Chronicles این قضیه را از شرکت بندای نامکو پیگری کرد و هنوز هیچ تاییدیه یا تکذیبی از سوی نامکو منتشر نشده است. به‌همین منظور، لطفا تمامی محتویات این خبر را به‌عنوان یک سری گمانه‌زنی درنظر بگیرید. تازه‌ترین پروژه‌ی تیم فرام‌سافتور به کارگردانی هیدتاکا میازاکی یعنی بازی الدن رینگ در تاریخ ۲۵ فوریه (۶ اسفند) برای پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و کامپیوترهای شخصی عرضه خواهد شد.

نظرتان چیست؟‌ آیا فرام‌سافتور بعد از الدن رینگ و ژانر فانتزی تاریک، سراغ آی‌پی قدیمی خود و سبک اکشن/علمی‌-تخیلی خواهد رفت؟ به‌نظر شما امکان این وجود دارد که فرام سافتور پیش از عرضه‌ی الدن رینگ، پروژه‌ی جدید خود را ازطریق یک نظرسنجی به‌دیگر بازیکنان معرفی کند؟ دیدگاه خود را برای زومجی بنویسید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده