// جمعه, ۱۷ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۵۸

پشتیبانی PSVR2 از بازی‌ های PSVR در هاله‌ای از ابهام

سونی فعلا نمی‌خواهد به این سؤال پاسخ دهد که آیا بازی‌های PSVR اورجینال روی PSVR 2 اجرا خواهند شد یا خیر.

سونی اخیرا به‌صورت رسمی نسخه‌ی جدید هدست واقعیت مجازی پلی استیشن را معرفی کرد که PlayStation VR2 نام دارد. این شرکت اگرچه مشخصات فنی خود هدست و کنترلر آن‌ را به اشتراک گذاشت، موارد مهمی را از جمله ظاهر نهایی، تاریخ انتشار و قیمت آن فاش نکرد. یکی از مواردی که درباره‌ی PSVR2 مشخص نیست، این است که آیا این هدست از بازی‌های PSVR اصلی پشتیبانی خواهد کرد و اصطلاحا Backward Compatible خواهد بود یا خیر. به‌نظر می‌رسد سونی فعلا تمایلی ندارد پاسخ این سؤال را بدهد.

استیون توتیلو از رسانه‌ی Axios اخیرا در یک توییت گفت از سونی پرسیده است آیا پلی استیشن VR2 دارای بکوارد کامپتیبل است و اینکه آیا این محصول در سال ۲۰۲۲ عرضه می‌شود؟ سونی جواب هیچ‌یک از این سوالات را نداد و تنها به بیان این جمله بسنده کرد که «در حال حاضر چیز بیشتری برای گفتن ندارد.» از سوی دیگر، نیک بیکر، هم‌بنیان‌گذار وب‌سایت XboxEra که دستی هم در افشای اخبار مربوط‌به پلی استیشن دارد، به این توییت توتیلو واکنش نشان داده است.

دسته های سنس پلی استیشن وی آر 2 کنسول PS5 سونی

بیکر می‌گوید منابع خبری‌اش حدود یک سال پیش به او گفته‌اند PSVR2 قرار نیست به‌صورت بکوارد کامپتیبل عرضه شود؛ به این معنی که بازی‌های پلی استیشن VR اورجینال روی هدست جدید اجرا نخواهند شد. این اینسایدر البته تاکید می‌کند که این خبر قدیمی است و ممکن است سونی از آن زمان تاکنون این ویژگی را به PlayStation VR2 اضافه کرده باشد یا اینکه قصد داشته باشد پس از عرضه آن را اضافه کند. به‌نظر بیکر، اینکه سونی بخواهد محصولی را روانه‌ی بازار کند که با «آن همه بازی VR» قدیمی سازگار نباشد، کمی عجیب است.

دارندگان پلی استیشن 5 در حال حاضر می‌توانند از پلی استیشن VR و بازی‌هایش روی کنسول خود استفاده کنند. بااین‌حال، اگر قرار باشد پلی استیشن VR2 از ویژگی Backward Compatibility پشتیبانی نکند، به این معنا خواهد بود که دیگر فرد دارنده‌ی PS5 نمی‌تواند مثلا بازی واقعیت مجازی Astro Bot Rescue Mission را روی هدست جدید تجربه کند و برای چنین کاری حتما باید نسخه‌ی اولیه‌ی پلی استیشن VR را داشته باشد.

لوگو رسمی پلی استیشن وی آر 2 سونی

درهرصورت، باید درنظر داشت که سونی هنوز دراین‌باره خبر رسمی منتشر نکرده است و موارد گفته‌شده در بالا صرفا اطلاعات غیررسمی یا گمانه‎‌زنی هستند. دراین‌میان اما سونی از Horizon Call of the Mountain، اولین بازی انحصاری PSVR2 رونمایی کرد که محصول مشترک استودیوی Guerilla Games و Firesprite است. همچنین یکی از اعضای سابق تیم ساخت مجموعه‌ی هورایزن می‌گوید که Horizon Call of the Mountain تعریف AAA در جهان بازی‌های واقعیت مجازی را تغییر خواهد داد.

نظر شما کاربران زومجی دراین‌باره چیست؟ فکر می‌کنید سونی باید قابلیت بکوارد کامپتیبیلیتی را به PSVR2 اضافه کند؟ نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.


منبع Gaming Bolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده