// جمعه, ۱۷ دی ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۱۰

شایعه: عدم عرضه بازی های اصلی Final Fantasy روی ایکس باکس در نسل ۹

جردن میدلر، نویسنده VGC به‌تازگی مدعی شد که نسخه‌های اصلی فاینال فانتزی برای ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس عرضه نخواهند شد.

براساس گزارش جدید، سونی می‌خواهد در نسل ۹ پلی استیشن و فاینال فانتزی پیوند عمیقی داشته باشند. نخستین بازی‌های مجموعه فاینال فانتزی روی پلتفرم‌های نینتندو در دسترس گیمرها قرار می‌گرفتند. ولی از زمان زمان عرضه‌ی پلی استیشن 1 و بازی Final Fantasy VII، اسکوئر انیکس (Square Enix)، سازنده و ناشر سری بازی Final Fantasy وارد همکاری جدی با سونی شد. از آن روز شاهد عرضه نسخه‌های اصلی این مجموعه روی کنسول‌های سونی بودیم. این در حالی است که با عرضه‌ی بازی Final Fantasy 13 روی ایکس باکس 360، مجموعه فاینال فانتزی به یک مجموعه مولتی پلتفرم تبدیل شد که نسخه‌های کنسولی آن دیگر در انحصار پلتفرم‌های سونی نبودند.

اکنون به‌نظر می‌رسد با ورود به نسل نهم، شاهد عرضه‌ی قسمت‌های اصلی فاینال فانتزی برای همه‌ی کنسول‌ها نخواهیم بود. جردن میدلر از رسانه VGC در سایت ResetEra مدعی شده است که کاربران ایکس باکس نباید امیدی به دیدن نسخه‌های اصلی این مجموعه روی پلتفرم مورد علاقه خود باشند. وی به این مورد اشاره کرد که اسکوئر انیکس «بیش از آن چیزی که مردم فکر می‌کنتد، با سونی رابطه‌ی خوبی دارد».

ازاین‌رو سونی می‌خواهد که پلی استیشن پلتفرم و خانه مجموعه فاینال فانتزی در این نسل باشد. پس به ادعای او در صورتی که اتفاق جدید و خاصی در این رابطه رخ ندهد، نسخه‌های اصلی این مجموعه برای ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس عرضه نخواهند شد. در ادامه میدلر اشاره کرده که اسکوئر انیکس همچنان مشتاق عرضه بازی‌های خود برای پلتفرم پی سی است و درآینده، شاهد بازی‌های انحصاری زمانی بیشتری خواهیم بود.

اگر به گذشته نگاه کنیم، بازی‌های Bravely Default 2 و Final Fantasy 7 Remake که انحصاری زمانی بودند، برای کامپیوتر هم عرضه شدند. اما پورت PC نسخه ریمیک فاینال فانتزی ۷، مشکلاتی را به همراه داشت. ازطرفی بازی Forspoken در روز عرضه در اختیار بازیکنان کنسول PS5 و پلتفرم پی سی قرار خواهد گرفت و نسخه‌ی کنسولی آن حداقل دو سال در انحصار پلی استیشن 5 است. جدا از درست یا غلط بودن این ادعا، بازی فاینال فانتزی ۷ ریمیک همچنان در انحصار کنسولی پلی استیشن است و حتی بازی Final Fantasy 16 هم به‌صورت انحصاری برای پلی استیشن 5 عرضه می‌شود.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده