نویسنده: علی گودرزی
// پنجشنبه, ۱۶ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۰۹

احتمال تداوم همکاری سونی و اسکوئر انیکس در نشر بازی های انحصاری‌ زمانی

با استناد به‌شایعات جدید، ظاهرا همکاری سونی و اسکوئرانیکس در نشر بازی‌های انحصاری زمانی برای پلی استیشن 5 ادامه خواهد داشت.

باتوجه‌به ادعای یکی از ژورنالیست‌های رسانه‌ی VGC، به‌نظر می‌رسد که همکاری اسکوئرانیکس و برند پلی استیشن در نشر آثار انحصاریِ زمانی برای پلی استیشن 5 ادامه‌دار خواهد بود.

به‌تازگی و در جریان آخرین اخبار بازی، جوردن میدلر طی واکنش به‌خبر همکاری یوبیسافت و برند ایکس باکس در اضافه شدن بازی Rainbow Six Extraction به‌سرویس گیم‌ پس و امکان خرید سرویس یوبیسافت پلاس از کنسول ایکس باکس در آینده نزدیک، به‌موضوعی اشاره کرد که توجه جامعه‌ی بازیکنان مخصوصا دنبال‌کنندگان برند پلی استیشن را به‌خود جلب کرده است. در صحبت‌های میدلر چنین می‌خوانیم:

«جالب است که یوبیسافت برند ایکس باکس را برای همکاری انتخاب کرده است؛ درحالی که موضع اسکوئر انیکس و پلی استیشن بسیار استوار است؛ حتی اگر عموم جامعه‌ی مخاطبان از این قضیه اطلاع نداشته باشند. این یک حرکت واقعا جذاب از یوبیسافت بود. یک نسل واقعا هیجان‌انگیز را در پیش داریم.»

فری هالند بر فراز دره در بازی Forspoken

میدلر درحالی که آگاهی‌اش نسبت به همکاری اسکوئر انیکس و سونی را به‌رخ کشیده بود، در پاسخ به‌این سؤال که چه زمانی باید منتظر اعلامیه‌ی رسمی این همکاری باشیم، گفت که «زمان زیادی را نباید صبر کنید!». همکاری برند پلی استیشن و شرکت اسکوئرانیکس از آن پیوندهای قدیمی در صنعت بازی است؛ یک همکاری قدیمی که از زمان پلی استیشن 1 تا نسل ۹ از بازی‌های ویدیویی تداوم داشته است و ادامه‌دار بودن آن هرگز تعجب‌کننده نخواهد بود.

پیشنهاد می‌کنیم که موارد ذکر شده در این خبر را فعلا در حد یک سری گمانه‌زنی درنظر بگیرید؛ چرا که برای رسمی شدن آن (اگر این موارد حقیقت داشته باشند) فعلا باید منتظر بمانیم. احتمالا تا زمان عرضه‌ی بازی Forspoken که در تاریخ ۲۴ می (۳ خرداد) راهی پلی استیشن 5 و پی سی می‌شود، باید صبر کنیم. اثری که به‌دنبال همکاری سونی و اسکوئر انیکس به‌مدت دو سال در انحصار برند پلی استیشن باقی خواهند ماند.

دیدگاه خود پیرامون این موضوع را برای زومجی بنویسید.


منبع PSU
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده