// پنجشنبه, ۱۶ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۵۶

شکایت رسمی اکتیویژن از یک سازنده نرم‌ افزارهای تقلب

اکتیویژن علیه یک شرکت معروف که برای بازی‌های کالاف دیوتی انواع نرم‌افزارهای هک و تقلب تولید می‌کند و به فروش می‌رساند، پرونده‌ی شکایت تشکیل داده است.

طبق جدیدترین اخبار بازی، اکتیویژن به‌صورت رسمی از شرکت معروف آلمانی EngineOwning شکایت کرده است. در متن شکایت‌نامه اشاره شده است که این شرکت دست به تولید، فروش، توزیع و بازاریابی محصولات متنوعی می‌زند که برای هک یا تقلب در بازی‌های محبوب چندنفره به کار می‌روند و مهم‌ترین‌شان مجموعه‌ی Call of Duty است. در وب‌سایت EngineOwning انواعی از محصولات تقلب برای فروش گذاشته شده‌اند و بازه‌ی قیمتی آن‌ها از حدود ۵ دلار (برای اشتراک سه‌روزه) شروع می‌شود و تا ۱۵۸ دلار (برای اشتراک ۹۰روزه) هم می‌رسد. از میان محصولات آن می‌توان به نرم‌افزار مخصوص نشانه‌گیری خودکار، شلیک خودکار و نمایش مکان بازیکنان دیگر در نقشه اشاره کرد.

اکتیویژن در اسنادی که به دادگاه ارائه کرده است، استدلال می‌کند که نرم‌افزارهای تقلب «به شهرت و حسن‌نیت این شرکت ضربه‌ای بزرگ و جبران‌ناپذیر وارد کرده و به کاهش قابل‌توجه درآمد آن‌ها منجر شده است.» اکتیویژن توضیح می‌دهد: «چون بازی‌های کالاف دیوتی بسیار محبوب هستند، یک سری افراد و شرکت‌های بی‌وجدان مانند EngineOwning، برای نفع شخصی خود به‌طور مستمر در حال سوءاستفاده از این بازی‌ها هستند و نرم‌افزارهای مخربی را برای هک و تقلب به فروش می‌رسانند. آن‌ها این کار را در حالی انجام می‌دهند که می‌دانند دارند تجربه‌ی دیگر بازیکنان را خراب می‌کنند و به اکتیویژن ضربه می‌زنند.»

فصل Pacific کالاف دیوتی وارزون

اکتیویژن در تابستان امسال گفته بود که از زمان عرضه‌ی Call of Duty: Warzone در مارس ۲۰۲۰، حساب کاربری بیش از ۵۰۰ هزار بازیکن این بازی Free-to-Play و بتل رویال را مسدود کرده است. آن‌ها همچنین اخیرا درایور ضدتقلب تازه‌ی خود را همراه‌با جدیدترین آپدیت وارزون منتشر کردند (که بعدا برای کالاف دیوتی ونگارد هم منتشر خواهد شد). این درایور به‌صورت خودکار روی لانچر Battle.net نصب می‌شود و کاربر از این به بعد بدون آن قادر به تجربه‌ی وارزون روی پی سی نخواهد بود. البته اکتیویژن تاکید می‌کند که درایور مورد اشاره تنها در زمانی‌که کاربر مشغول تجربه‌ی وارزون است، روی سیستم اجرا می‌شود و پس از خروج از بازی، آن نیز غیرفعال خواهد شد.

این‌طور که اکتیویژن می‌گوید، درایور ضدتقلب جدید هنگام اجرا به تمام منابع سیستمی دسترسی دارد. درایور مذکور درواقع در سطح کرنل (هسته‌ی مرکزی سیستم‌عامل که بر تمام بخش‌های آن کنترل دارد) اقدام به شناسایی نرم‌افزارهای مخصوص تقلب می‌کند. این درایور هنگام اجرای Warzone تمام نرم‌افزارهایی را که در پس‌زمینه‌ی سیستم در حال اجرا هستند، پایش می‌کند و درنتیجه اگر فرد در حال استفاده از نرم‌افزاری باشد که تغییرات غیرمجاز در بازی اعمال می‌کند، تیم امنیتی اکتیویژن متوجه خواهد شد و درنتیجه قادر است حساب فرد خاطی را به سرعت مسدود کند.

اکتیویژن همچنین اشاره می‌کند که نرم‌افزارهای تقلب در حال پیچیده‌ترشدن هستند و در حال حاضر به جایی رسیده‌اند که بدون نیاز به اجرای بازی می‌توانند کدهای آن را تغییر دهند و دستکاری کنند. این به این معنا است که با استفاده از سیستم‌های ضدتقلب درون بازی نمی‌توان چنین نرم‌افزارهایی را شناسایی کرد و به این همین خاطر نیاز بود که یک سیستم ضدتقلب در سطح کرنل به کار گرفته شود.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی اقدام جدید اکتیویژن علیه یک شرکت سازنده‌ی نرم‌افزارهای تقلب چیست؟ نظرات خود را در صورت تمایل با ما به اشتراک بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده