// چهار شنبه, ۱۵ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۰

افت فروش جدی ریمستر سه بازی GTA

بازی GTA Trilogy - Definitive Edition تنها دو هفته پس از عرضه‌ی نسخه فیزیکی، هیچ‌جایی در ۴۰ رتبه‌ی بالایی جدول فروش هفتگی انگلستان ندارد.

در ماه نوامبر بود که بازی GTA Trilogy - Definitive Edition به‌صورت دیجیتالی عرضه شد. نسخه‌ی فیزیکی آن هم قبل از کریسمس برای پلی استیشن و ایکس باکس در دسترس قرار گرفت تا کاربران بتوانند ریمستر سه عدد از بهترین Grand Theft Autoهای عرضه‌شده را تجربه کنند. حالا می‌دانیم که افت فروش نسخه‌های فیزیکی بازی Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition حداقل در بریتانیا جدی بوده است. نسخه‌ی فیزیکی نینتندو سوییچ در زمان دیگری عرضه می‌شود.

براساس گزارش‌های اخیر Gfk، بازی GTA Trilogy - Definitive Edition از فهرست ۴۰ بازی برتر جدول فروش هفتگی انگلستان خارج شد؛ آن هم دو هفته پس از انتشار نسخه‌ی فیزیکی. یکی از دلایل رخ دادن این اتفاق، عملکرد بسیار ضعیف این ریمستر در زمان انتشار است که با نقد و بررسی‌های بسیار منفی روبه‌رو شد. در ابتدا و پس از هفته اول عرضه نسخه فیزیکی، شاهد افت فروش ۷۰ درصدی این کالکشن و قرارگیری در رتبه ۲۳ بودیم و پس از گذشت دو هفته، به کل از چارت انگلستان خارج شده است.

نکته جالب این است که بازی GTA V پس از گذشت تقریبا یک دهه همچنان در فهرست بازی‌های جدول فروش انگلستان قرار دارد و همچنین ریمسترهایی نظیر Crash Bandicoot و Tony Hawk's Pro Skater هم همچنان در این جدول حضور دارند. شاید عملکرد بهتر GTA Trilogy - Definitive Edition می‌توانست باعث شود تا این ریمستر هم در چارت انگلستان باقی بماند، اما اکنون شاهد قرارگیری این بازی در میان فهرست بدترین بازی‌های بررسی‌شده سال ۲۰۲۱ از نگاه متاکریتیک هستیم.

درانتها بد نیست اشاره کنم که راک استارگیمز (Rockstar Games) در حال کار روی مشکلات GTA Trilogy - Definitive Edition است. این شرکت گفت به مرور زمان، به‌صورت جداگانه مشکلات هر یک از سه بازی این کالکشن را رفع خواهد کرد تا ریمسترها بتوانند تجربه‌ی خوبی را دراختیار کاربران قرار دهند.

نظر شما کاربران زومجی در این‌باره چیست؟


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده