// چهار شنبه, ۱۵ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۲۷

اعلام مشخصات فنی پلی استیشن وی آر 2 سونی

در جریان کنفرانس سونی در رویداد CES 2022، مشخصات هدست واقعیت مجازی پلی استیشن VR2 اعلام شد.

شرکت سونی اطلاعات رسمی درباره‌ی قدرت پلی استیشن وی آر 2 را با طرفدارها به اشتراک گذاشت. PlayStation VR2 نام رسمی هدست واقعیت مجازی جدید سونی است و دسته‌های پلی استیشن VR2 با نام «کنترلرهای PS VR2 Sense» عرضه می‌شوند. پلی استیشن وی آر 2 که در دسترس کاربرهای کنسول پلی استیشن 5 قرار می‌گیرد، یک هدست واقعیت مجازی به مراتب پیشرفته‌تر از اولین PS VR است.

درواقع سونی اعلام کرد که پلی استیشن VR2 تجربه‌ای تازه در جهان واقعیت مجازی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و آن‌ها را به‌گونه‌ای در دل بازی فرو می‌برد که تابه‌امروز ندیده‌اند. همچنین به‌واسطه‌ی خلاق بودن توسعه‌دهندگان بازی‌های واقعیت مجازی تیم سونی و قرارگیری این تکنولوژی‌های جدید در اختیار آن‌ها، بازیکنان با استفاده از هدست پلی استیشن VR2 و به‌دست گرفتن کنترلرهای سنس می‌توانند احساسات متفاوت و متعددی را تجربه کنند؛ تا متفاوت با همیشه از غرق شدن در جهان ویدیوگیم لذت ببرند. سونی ساخت بازی Horizon Call of the Mountain برای پلی استیشن وی آر 2 را تایید کرد.

همانند پلی استیشن 5 که ویژگی‌های جدیدی در اختیار داشت، پلی استیشن VR2 هم دارای ویژگی‌هایی نظیر Visual Fidelity، ردیابی کنترلر توسط هدست، حسگرهای جدید و سیستم ردیابی چشم است. Visual Fidelity پلی استیشن VR2 به شما اجازه می‌دهد تا بازی‌ها را با رزولوشن 4K و فعال بودن HDR با میدان دید ۱۱۰ درجه‌ای تجربه کنید. به‌لطف کیفیت نمایشگر OLED پلی استیشن وی آر 2 سونی، بازیکنان با رزولوشن 2000x2040 برای هر چشم (۴۰۰۰ در ۲۰۴۰ برای تصویر نهایی ارائه‌شده به دو چشم) مواجه می‌شوند. همچنین می‌دانیم که پنل‌ها از نرخ فریم ۹۰ و نرخ فریم ۱۲۰ پشتیبانی می‌کنند.

رونمایی رسمی جیم رایان از نام پلی استیشن وی آر 2 سونی (هدست واقعیت مجازی کنسول پلی استیشن 5)

این در حالی است که به‌واسطه‌ی دوربین‌های داخلی و خارجی، PS VR2 شما و کنترلر را مدام ردیابی می‌کند. گیمر به‌سادگی آن را با یک سیم به پورت USB-C کنسول PS5 وصل می‌کند و مشغول لذت بردن از تجربه‌ی بازی می‌شود. دیگر نیازی نیست یک دوربین دربرابر خود بگذارید که بخواهد دنبال‌کننده‌ی حرکت بازیکن باشد. زیرا خود هدست از پس دنبال کردن دست‌های شما و دسته‌های سنس برمی‌آید.

پلی استیشن وی آر 2 و دسته‌های آن از لرزش‌های جزئی دقیق بهره می‌برند تا احساسی عمیق و همه‌جانبه ارائه شود. قبلا در اطلاعات هیجان‌انگیز لورفته از پلی استیشن وی آر 2 که حالا شاهد درست از‌ آب درآمدن آن‌ها هستیم، گفته شده بود که یکی از اهداف لرزش‌های به‌موقع و خفیف خود پلی استیشن وی آر 2 این است که به هم خوردن حال مخاطب‌های حساس موقع تجربه‌ی بازی‌های واقعیت مجازی را کاهش دهد. در ادامه می‌توانید مشخصات کامل هدست پلی استیشن VR2 و کنترلر پلی استیشن VR2 سنس را مشاهده کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

مشخصات هدست پلی استیشن VR2

مشخصاتتوضیحات
صفحه‌نمایشOLED
رزولوشن پنل2000x2040 برای هر چشم
نرخ فریم پنل۹۰ هرتز و ۱۲۰ هرتز
جداسازی لنزقابل تنظیم
میدان دیدتقریبا ۱۱۰ درجه
سنسورهاسنسورهای حرکتی که شامل سیستم سنسورهای حرکتی ۶ محوره (سه محور ژیروسکوپ و سه محور شتاب سنج) و همچنین سنسورهای که شامل حسگر مجاورت IR می‌شود
دوربین‌هاچهار دوربین برای هدست و کنترلر، دوربین ردیابی IR برای ردیابی هریک از چشم‌ها
بازخوردازطریق لرزش هدست
نوع ارتباط با پلی استیشن 5ازطریق درگاه USB نوع C
صداصدای داخلی به‌واسطه‌ی میکروفون داخلی است و برای خروجی هم دارای جک هدفون‌های استریو است

مشخصات کنترلر پلی استیشن VR2 سنس

مشخصاتتوضیحات
دکمه‌ها
  • سمت راست: دکمه PS، دکمه Option، دکمه‌های Action (دایره و Cross)، دکمه R1 و R2، استیک سمت راست یا همان دکمه R3
  • سمت چپ: دکمه پلی استیشن، دکمه Create، دکمه‌های Action (دکمه مثلث و مربع)، دکمه L1 و L2، استیک سمت چپ یا همان دکمه L3
حس‌کردن/ردیابیسنسورهای حرکتی که شامل سیستم سنسورهای حرکتی ۶ محوره (سه محور ژیروسکوپ و سه محور شتاب سنج) و همچنین حسگر خازنی که براساس لمس انگشت‌ها کار می‌کند و برای ردیابی مکان بازیکن است
بازخوردتریگر افکت (ازطریق دکمه‌های R2/L2) و بازخورد لمسی
پورتUSB نوع C
ارتباطبلوتوث نسخه 5.1
باتریلیتیوم یونی داخلی و قابل شارژ


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده