// سه شنبه, ۱۴ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۰۷

رکوردشکنی جدید استیم با عبور تعداد کاربرهای همزمان از ۲۷.۹ میلیون نفر

استیم در سال ۲۰۲۲ میلادی یک رکورد جدید برای تعداد کاربران آنلاین به‌صورت همزمان را ثبت کرد.

استیم سال جدید میلادی را بسیار آتشین شروع کرد و یک بار دیگر رکورد کاربران همزمان خود را شکست. دیروز همان‌طور که توسط SteamDB مشاهده شد، تعداد کاربرهای همزمان استیم در زمانی مشخص به ۲۷۹۴۲۰۳۶ نفر رسید. از بین این افراد حدودا ۸.۲ میلیون نفر در لحظه مشغول تجربه‌ی بازی در استیم بوده‌اند.

رکوردهای استیم معمولا در مواقعی شکسته می‌شوند که بسیاری از کاربران تعطیل هستند یا در خانه گیر کرده‌اند. بنابراین منطقی است که در آخرین هفته‌ی تعطیلات سال نو قبل از اینکه بسیاری از مردم به سر کار برگردند و در زمانی‌که جهان شاهد افزایش افراد مبتلا به ویروس کووید ۱۹ است، خیلی‌ها سراغ تجربه‌ی بازی‌های ویدیویی بروند.

رکوردشکنی‌های پیاپی تعداد کاربرهای همزمان استیم از دو سال پیش یعنی در ژانویه ۲۰۲۰ آغاز شد؛ زمانی‌که جهان در اوایل مواجهه با بحران کرونا شروع به قرنطینه شدن کرد. در ۱۳ بهمن ماه ۱۳۹۸، رکوردی شکسته شد که حدودا دو سال از ثبت آن می‌گذشت. استیم در ژانویه ۲۰۱۸ به ۱۸۵۳۷۴۹۰ کاربر همزمان رسید و این رکورد در ژانویه ۲۰۲۰ با افزایش تقریبا ۳۰۰ هزار نفری مواجه شد؛ تا شاهد ثبت آمار درخشان ۱۸۸۰۱۹۴۴ کاربر همزمان باشیم.

از آن زمان تاکنون این رکورد چند بار شکسته شده است. برای مثال طی یک آخرهفته در مارس ۲۰۲۰ تعداد کاربران همزمان برای اولین‌بار به ۲۰ میلیون نفر و سپس تنها یک هفته بعد به ۲۲ میلیون نفر رسید. ما شاهد ۲۴.۷ میلیون کاربر در دسامبر سال ۲۰۲۰ میلادی، ۲۶.۵ میلیون کاربر در فوریه ۲۰۲۱ و اخیرا تعداد ۲۷.۱ میلیون کاربر بودیم. چند هفته بعد از ثبت رکورد قبلی، حالا رکوردشکنی دوباره‌ی استیم با دستیابی به بیشتر از ۲۷.۹ میلیون کاربر همزمان را می‌بینیم.

بازی Dead by Daylight، یکی از ویدیوگیم‌های تاثیرگذار روی رکوردشکنی تعداد کاربرهای همزمان استیم

استیم فهرست موفق‌ترین بازی‌های سال ۲۰۲۱ از جوانب گوناگون را منتشر کرد. این آمار براساس عملکرد بازی‌ها از تاریخ ۱۲ دی ۱۳۹۹ تا ۲۴ آذر ۱۴۰۰ در استیم به‌دست آمد. بازی Dead by Daylight، بازی Valheim، بازی New World، بازی Battlefield 2042، بازی Dota 2، بازی Destiny 2، بازی Naraka Bladepoint، بازی Rainbow Six Siege، بازی PUBG Battlegrounds، بازی Apex Legends، بازی CS:GO و بازی GTA 5 سودآورترین ویدیوگیم‌ها در استیم طی سال ۲۰۲۱ میلادی بودند.

بازی Valheim، بازی New World، بازی Dota 2، بازی Rust، بازی CS:GO، بازی Halo Infinite، بازی Apex Legends، بازی PUBG، بازی Cyberpunk 2077 و بازی GTA 5 آثاری بودند که حداقل یک بار در سال ۲۰۲۱ توانستند به بیشتر از ۲۰۰ هزار بازیکن همزمان در استیم برسند. بازی Mass Effect Legendary Edition و بازی Farming Simulator 22 از دیگر آثار سال ۲۰۲۱ هستند که به موفقیت قابل توجهی در استیم رسیدند. مدتی قبل گزارش شد که بازی Resident Evil Village بالاترین نرخ تجربه‌ی کامل توسط گیمر طی این سال میلادی را به خود اختصاص است. در حقیقت اکثر افرادی که سراغ تجربه‌ی جدیدترین بازی Resident Evil شرکت کپکام رفتند، آن را تا آخر بازی کردند.


منبع gamesradar
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده