// یکشنبه, ۱۲ دی ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۱۹

فشار مضاعف بر تیم ساخت الدن رینگ به دلیل کیفیت بالای ریمیک Demon’s Souls

هیدتاکا میازاکی، کارگردان بازی Elden Ring می‌گوید تیم توسعه‌ی گرافیکی الدن رینگ به‌دلیل جلوه‌های بصری بالای ریمیک دیمنز سولز، تحت فشار قرار گرفته است.

نسخه‌ی ریمیک بازی Demon’s Souls جزو بازی‌هایی بود که بیشترین نمرات را از طرف منتقدین در سال ۲۰۲۰ دریافت کرد و به‌طور خاص به‌خاطر جلوه‌های بصری باکیفیتش مورد تحسین قرار گرفت؛ به‌طوری که بسیاری عقیده دارند دیمنز سولز استاندارد گرافیکی کنسول‌های نسل نهمی را تعیین کرده است. حال در همین راستا، هیدتاکا میازاکی اخیرا با مجله‌ی اج مصاحبه‌ای داشته است و در آن می‌گوید کیفیت گرافیکی بالای ریمیک Demon’s Souls تیم توسعه‌ی بازی Elden Ring را تحت تاثیر قرار داده است.

می‌دانیم که میازاکی خود خالق دیمنز سولز است. اما نسخه‌ی ریمیک این بازی اکشن-نقش‌آفرینی در استودیوی Bluepoint Games ساخته و توسط سونی برای پلی استیشن 5 منتشر شد و میازاکی در این پروسه نقش چندانی نداشت. مصاحبه‌گر اج از میازاکی می‌پرسد آیا گرافیک ریمیک Demon’s Souls روی تیم ساخت Elden Ring در استودیوی FromSoftware فشار مضاعف وارد کرد یا خیر؟ میازاکی در پاسخ می‌گوید شخصا ریمیک دیمنز سولز را تجربه نکرده، اما «مطمئن است تیم توسعه‌‌ی گرافیکی الدن رینگ این فشار را بیشتر از سایر تیم‌ها حس کرده‌اند.»

نگاه قهرمان Demon's Souls به دو یک ورودی در دور دست

وی توضیح می‌دهد: «تازه این فشار منحصر به الدن رینگ نیست و تمام بازی‌هایی را که می‌سازیم، تحت تاثیر قرار می‌دهد. کیفیت بالای گرافیکی برای ما در اولویت قرار ندارد. درواقع جنبه‌های گرافیکی یک بازی را براساس نیازهای آن بازی و سیستم‌های به‌کاررفته در آن تعیین می‌کنیم و کیفیت جلوه‌های بصری نسبت به کیفیت دیگر بخش‌های بازی برای ما از اهمیت کمتری برخوردار است.

من باید از اعضای تیم گرافیکی فرام‌سافتور یک عذرخواهی کوچک بکنم (به این دلیل که به این بخش زیاد توجه نمی‌شود)، زیرا می‌دانم آن‌ها [برای توسعه‌ی گرافیک بازی‌های استودیو] بسیار سخت کار می‌کنند. آن‌ها سر بازی الدن رینگ نیز زحمت زیادی کشیده‌اند. تیم گرافیکی و برنامه‌نویسان ما در این مدت درتلاش بوده‌اند تا ویژگی‌های گرافیکی جدیدی را به الدن رینگ اضافه کنند تا بتوانند زیباترین بازی‌ فرام‌سافتور را از نظر جلوه‌های بصری بسازند.»

نبرد با شمشیر بزرگ علیه سپر عظیم در بازی الدن رینگ

میازاکی سپس توضیح می‌دهد به این دلیل سراغ تجربه‌ی ریمیک Demon’s Souls روی پلی استیشن 5 نرفته است، چون دوست ندارد بازی‌های ساخته‌شده توسط خود را دوباره بازی کند. او می‌گوید: «همان‌طور که خودتان هم اشاره کردید (خطاب به مطاحبه‌گر)، من به‌طور مستقیم در ساخت ریمیک دیمنز سولز نقش نداشتم و درواقع آن را حتی بازی هم نکرده‌ام. اما دلیلش این است که خیلی علاقه‌ای به تجربه‌ی بازی‌هایی که در گذشته ساخته‌ام ندارم.

[چون اگر چنین کاری بکنم] کلی خاطرات و احساسات کهنه ناگهان برایم زنده می‌شوند و بعد این احساسات به‌حدی من را تحت تاثیر قرار می‌دهند که دیگر حس نمی‌کنم دارم بازی می‌کنم. به همین خاطر، ریمیک دیمنز سولز را بازی نکرده‌ام، اما خوشحالم که می‌بینیم نسخه‌ی زیباتری از آن روی کنسول‌های نسل جدید منتشر شده است. دیمنز سولز یک بازی قدیمی است و دیدن اینکه به این شکل بازسازی شد و توانست بازیکنان جدیدی را به خود جذب کند، قطعا برایم خوشایند است.»

گیم‌پلی مبارزه با هیولا در نسخه‌ی ریمیک بازی Demon's Souls

میازاکی در ادامه عنوان می‌کند: «نسخه‌ی اصلی دیمنز سولز بازی کم‌نقصی نبود و مراحل ساخت پرچالشی را پشت سر گذاشت. آن زمان نگران بودم نکند گیمرهای جدید با بازی ارتباط برقرار نکنند و از تجربه‌ی آن مانند بازی‌های دیگر لذت نبرند. زمانی‌که بازی [در قالب نسخه‌ی ریمیک] دوباره منتشر شد، باز این نگرانی با من بود. درنهایت از دیدن واکنش مثبت بازیکنان و اینکه دارند از تجربه‌ی بازی لذت می‌برند، بسیار خوشحال شدم.

یک چیزی که برایم جالب بود، این بود که بلوپوینت گیمز مواردی را به بازی اضافه کرد که آن زمان به فکر ما خطور نکرده بود. آن‌ها در شکل‌دهی به برخی عناصر گرافیکی و مکانیک‌های گیم‌پلی، از روشی استفاده کردند که ما در زمان ساخت نسخه‌ی اصلی، نمی‌توانستیم یا نمی‌خواستیم از آن‌ها استفاده کنیم. موردی که برایم جالب و خوشایند بوده، این است که بلوپوینت در این زمینه دست به تحقیق زد و [برای ساخت ریمیک Demon’s Souls]، از تکنیک‌ها و فرایندهای جدیدی بهره گرفت.»

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی حرف‌های هیدتاکا میازاکی چیست؟ نظرات خود را در صورت تمایل با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده