// شنبه, ۱۱ دی ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۲۰

احتمال عرضه بازی کلاسیک GoldenEye 007 برای ایکس باکس

اخیرا فهرست جدیدی از اچیومنت‌های GoldenEye 007 فاش شده است که احتمال انتشار این بازی کلاسیک را روی کنسول‌های ایکس باکس‌ افزایش می‌دهد.

طبق جدیدترین اخبار بازی، وب‌سایت TrueAchievements که فعالیت‌های مرتبط با کسب اچیومنت‌های ایکس باکس را دنبال و ثبت می‌کند، اخیرا فهرست کامل اچیومنت‌های بازی GoldenEye 007 را منتشر کرده است که همین موضوع احتمال عرضه‌ی دوباره‌ی این بازی کلاسیک استودیوی Rare را روی کنسول‌های ایکس باکس قوت می‌بخشد. گفتنی است که گلدن آی 007 در سال ۱۹۹۷ برای کنسول نینتندو ۶۴ منتشر شد و خیلی زود توانست به یک بازی محبوب نزد گیمرها تبدیل شود.

این سایت ادعا می‌کند که فهرست اچیومنت‌های مذکور را از سرورهای لایو ایکس باکس به‌دست آورده و همراه این فهرست، Artwork مربوط‌به هریک از چالش‌های قابل آنلاک کردن بازی را نیز به اشتراک گذاشته است. شما می‌توانید فهرست مذکور را در ادامه مشاهده کنید. همچنین برای مشاهده‌ی آرت‌ورک‌ها می‌توانید به رشته‌توییت جدیدی که کاربر توییتر به نام Wario64 منتشر کرده است، مراجعه کنید.

فهرست اچیومنت‌های فاش‌شده و جدید بازی GoldeEye 007

در فهرست بالا اشاره شده است که اچیومنت‌های این نسخه از گلدن آی ۱۰۰۰ گیم‌اسکور ارزش دارد. این در حالی است که نسخه‌ای از GoldenEye 007 که قرار بود سال‌ها پیش برای سرویس لایو آرکید ایکس باکس 360 منتشر شود، دارای فهرست اچیومنتی به ارزش ۲۰۰ گیم‌اسکور بود. براساس TrueAchievements، دو کاربر ایکس باکس با گیمرتگ‌های BigSheep و Xtinamcgrath تاکنون موفق شده‌اند اچیومنت‌های این نسخه‌ی احتمالی از بازی را کسب کنند. نکته‌ی جالب و مهم این‌جا است که این گیمرتگ‌ها ظاهرا متعلق به جیمس تامس، مهندس ارشد و کریستینا مک‌گراث مدیر روابط‌ عمومی استودیوی ریر است.

در سال ۲۰۲۰ گزارشی منتشر شد که تایید می‌کرد مایکروسافت نسخه‌‌ی ریمستر GoldenEye 007 را به‌طور کامل ساخته و قرار بود آن را در سال ۲۰۰۷ برای ایکس باکس 360 منتشر کند. اما به‌دلیل مشکلات مربوط‌به لایسنس آی‌پی جیمز باند، این بازی هیچ‌وقت رنگ انتشار را ندید. مشکل دیگر ریمستر گلدن‌آی 007 این بود که تیم ساخت بازی به‌درستی نتوانسته بود خود را با صاحبان برند جیمزباند هماهنگ کند و درواقع این تیم قبل از اینکه توافق‌نامه‌ای رسمی بین دو طرف امضا شود، دست به ساخت زودهنگام بازی زد.

تصویری از محیط و شخصیت ریمستر کنسل‌شده‌ GoldenEye 007 برای ایکس باکس 360

در اوایل سال ۲۰۲۱ بود که فایل‌های نسخه‌ی ایکس باکس 360 و لغوشده‌ی GoldenEye 007 در وب‌سایت‌های اشتراک فایل منتشر شد که البته یک بیلد تکمیل‌نشده از بازی را ارائه می‌داد. طرفدارانی که به این فایل‌ها دسترسی پیدا کردند، توانستند این نسخه از بازی را ازطریق امولاتور پی سی یا کنسول‌های مادشده تجربه کنند. آن‌هایی هم که موفق به تجربه‌ی این نسخه از گلدن‌آی 007 نشدند، در صورت تمایل می‌توانند ویدیوی دوساعته‌ای از گیم‌پلی نسخه‌‌ی ریمستر را در کانال یوتیوب Graslu00 تماشا کنند.

علاوه‌بر پیچیدگی‌های مربوط‌به کسب لایسنس جیمز باند، یکی از مواردی که کار را برای انتشار مجدد GoldenEye 007 یا ساخت ریمستر آن سخت می‌کند، این است که سازندگان برای به‌کاربردن چهره‌ی پیرس برازنان، شان بین و برخی از بازیگران دیگر در بازی خود، باید حق استفاده از آن را به‌دست آورند. اگر قرار باشد گلدن‌آی 007 برای کنسول‌های نسل جدید ایکس باکس منتشر شود، به این معنا خواهد بود که مایکروسافت سرانجام موفق شده است موانع مربوط‌به دریافت لایسنس جیمز باند را از سر راه بردارد؛ حالا یا ازطریق مذاکره‌ی مجدد با مالکان آی‌پی جیمز باند یا عدم استفاده از چهره‌ی بازیگران فیلم گلدن آی در نسخه‌ی جدید بازی.

نظر شما کاربران زومجی دراین‌باره چیست؟ نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده