نویسنده: علی نوروزی
// جمعه, ۱۰ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۵۹

عملکرد فوق‌العاده بازی Splitgate در فاز بتا روی کنسول ها

استودیو 1047Games اعلام کرد که بازی اول-شخص شوتر چندنفره‌ی Splitgate در فاز بتا روی کنسول‌ها بیش از ۱۵ میلیون بار دانلود شده است.

در میان تازه‌ترین اخبار بازی مطلع شدیم بازی شوتر Splitgate که با الهام از سری بازی‌های Portal و Halo ساخته شد، از همین ابتدای کار به موفقیت بزرگی در زمینه‌ی تعداد دانلود دست یافته است. این بازی درحال‌حاضر در فاز بتا قرار دارد و معلوم نیست که نسخه‌ی کامل چه زمانی از راه می‌رسد. بازی Splitgate آن‌قدر سریع به محبوبیت رسید که استودیو ۱۰۴۷ گیمز به ناچار عرضه‌ی نسخه‌ی کامل آن را به تعویق انداخت تا از مدیریت سیل عظیم گیمرها بدون از دست دادن چیزی اطمینان حاصل کند.

استودیو 1047Games برای بستن پرونده‌ی سال ۲۰۲۱ میلادی آماری از Splitgate به اشتراک گذاشته است که نشان از محبوبیت بازی دارد و به طرفدارها اطمینان می‌دهد که انتشار نسخه‌ی کامل قطعا به زمان بیشتری نیاز دارد؛ به‌ویژه باتوجه‌به اینکه تیم سازنده هنوز در حال رشد است. آن‌طور که استودیو ۱۰۴۷ گیمز می‌گوید، بیش از ۱۵ میلیون بازیکن بازی اسپلیت‌گیت را از زمان انتشار نسخه‌ی بتا روی کنسول‌ها دانلود کردند. تنها در نیمه‌ی نخست سال ۲۰۲۱ بیش از ۷ میلیارد پورتال یا دروازه در Splitgate باز شد و تاکنون بالغ‌بر ۱۶۳ میلیارد متر ازطریق تمام پورتال‌ها پیموده شده است. سازنده بازی در یک بیانیه‌ی مطبوعاتی به این موضوع اشاره کرد که این مسافت معادل سه سفر از زمین به مریخ است.

از نظر زمان نیز باید بگوییم که بازیکن‌ها تاکنون در مجموع ۶ هزار و ۱۶۷ سال در بازی Splitgate صرف کردند. افزون‌براین، بیش از ۱۰۸ میلیارد شلیک انجام شد، بالغ‌بر از ۶ میلیارد دشمن از پا درآمدند و بیش از ۲ میلیون کشته در پورتال به ثبت رسید که واقعا شگفت‌انگیز است. استودیو 1047Games برای تولید بازی اسپلیت‌گیت ۱۰۰ میلیون دلار بودجه دریافت کرد که بخشی ازآن صرف استخدام کارکنان بیشتر شد. این تیم که کاملا از راه دور روی پروژه‌ها کار می‌کند، از توسعه‌دهندگان سابق شرکت‌هایی نظیر الکترونیک آرتز، تنسنت، رایت گیمز و ۳۴۳ اینداستریز تشکیل شده است.

استودیو 1047Games وعده‌ی از راه رسیدن «موارد جذاب» در ماه ژانویه را به طرفدارها داد و اظهار داشت: «ما چیزهای زیادی برای به اشتراک گذاشتن از بازی Splitgate در سال ۲۰۲۲ میلادی خواهیم داشت».


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده