// چهار شنبه, ۸ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۵۹

هیدئو کوجیما مشغول ساخت دو بازی است

هیدئو کوجیما در مصاحبه با فامیتسو گفت که روی یک بازی بزرگ و یک پروژه‌ی چالش‌برانگیز کار می‌کند.

براساس گفت‌وگوی کوتاه و تازه‌ی هیدئو کوجیما با مجله‌ی ژاپنی فامیتسو به نظر می‌رسد که کارگردان دث استرندینگ و متال گیر مشغول ساخت دو بازی است. او یکی از آن‌ها را اثری بزرگ و دیگری را یک اثر چالش‌برانگیز جدید به شمار آورد. فامیتسو در حقیقت می‌خواست بداند که بازی‌سازهای معروف کشور ژاپن با چه آرزوها و تفکراتی وارد سال ۲۰۲۲ میلادی می‌شوند.

خالق بازی ترسناک PT گفت: «به‌دنبال نسلی جدید از سیستم ساخت [بازی] هستم تا ریتم کاری استودیو به مانند قبل از آغاز دوران کرونا دوباره انعطاف‌پذیر، سریع و سرشار از ارتباط [اعضای تیم با یکدیگر] شود». او در رابطه با گزارش‌های تازه، جوابی کوتاه به فامیتسو داد: «یک اثر بزرگ و یک اثر چالش‌برانگیز جدید. علاوه‌بر [ساخت بازی‌ها]، می‌خواهیم این سال را تبدیل به زمانی کنیم که طی آن کارهایی غیر از بازی‌سازی را هم انجام می‌دهیم؛ تا به سوی آینده‌ای برویم که در آن مرزهای جداکننده‌ی سرگرمی‌های مختلف از بین می‌روند».

شعبه‌ی جدید کوجیما پروداکشنز به‌تازگی در لس‌آنجلس تأسیس شد تا بیشتر متمرکز روی سینما، تلویزیون و موسیقی باشد. در نتیجه اشاره‌ی کوجیما به گسترش فعالیت‌های شرکت پس از اشاره به آن دو پروژه‌ی نخست باعث می‌شود که دیگر خیلی‌ها شکی نداشته باشند که استودیو بازی‌سازی Kojima Productions دو بازی در حال ساخت دارد؛ یک بازی بزرگ و یک بازی جدید که گویا آفرینش آن به‌طور ویژه‌ای قرار است هیدئو کوجیما و تیم او را به چالش بکشد.

نگاه معنی دار هیدئو کوجیما، کارگردان بازی دث استرندینگ و متال گیر سالید به دوربین در تصویر سیاه و سفید

وقتی فامیتسو از کوجیما پرسید که گیمرها باید در ۲۰۲۲ منتظر مواجهه با چه مواردی باشند، وی پاسخ داد که طی این سال میلادی شاهد به وجود آمدن تغییرات جدی در صنعت سرگرمی با استریمینگ خواهیم بود. او می‌گوید این تغییر روی ساخت آثار و مدل‌های تجاری عرضه‌ی آن‌ها تاثیر می‌گذارد. به عقیده‌ی خالق متال گیر سالید، در سال ۲۰۲۲ میلادی این تغییرات به‌طور واضح مشاهده خواهند شد.

از چند ماه قبل گزارش‌ها می‌گویند که هیدئو کوجیما مشغول ساخت یک بازی استریم‌محور یا مبتی بر سیستم‌های ابری آنلاین برای ایکس باکس کلود گیمینگ است. در همین حین شایعات مربوط‌به احتمال در ساخت بودن بازی Death Stranding 2 منتشر شدند و از آن سو رسانه Gematsu ادعا کرد که کوجیما به ساخت بازی سایلنت هیل جدید می‌پردازد. هنوز هیچ‌چیز مشخص نیست. اما گفت‌وگو جدید کوجیما با فامیتسو نشان می‌دهد که شاید دو شایعه از بین شایعات مطرح‌شده درست از آب دربیایند و تضادی با یکدیگر نداشته باشند. در هر حالت باید تا انتشار اخبار بازی رسمی صبر کرد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده