// شنبه, ۴ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۰۱

تسلا بازی کردن با خودروهای این شرکت را هنگام رانندگی ممنوع کرد

تسلا دیگر به راننده‌ها و سرنشین‌های خودروهای خود اجازه نمی‌دهد حین رانندگی ازطریق نمایشگر روی داشبورد، به تجربه‌ی بازی‌های ویدیویی بپردازند.

براساس گزارش تازه‌ای از سی‌ان‌ان، تسلا دیگر به رانندگان خودروهای این شرکت اجازه نمی‌دهد زمانی‌که ماشین در حال حرکت است، با صفحه‌ی نمایش روی داشبورد بازی کنند. این اقدام تسلا پس از انتشار نتیجه‌ی یک تحقیق صورت می‌گیرد که یکی از نهادهای فدرال آمریکا انجام داده بود. این تحقیق به نتیجه‌ای رسید که به‌نظر واضح و بدیهی می‌رسد؛ اینکه تجربه‌ی بازی‌های ویدیویی هنگام رانندگی کاری خطرناک است.

تسلا پیش از این در قالب قابلیت Passenger Play به سرنشینان اجازه می‌داد در زمان حرکت ماشین‌ به تجربه‌ی بازی‌های موجود روی سیستم سرگرمی این شرکت بپردازند. اگرچه این شرکت تولید‌کننده‌ی خودروهای الکتریکی به صراحت اعلام کرده بود که این ویژگی تنها مخصوص سرنشین‌‌ها است، اما راننده‌ها هم می‌توانستند در حین راندن خودرو از آن استفاده کنند. دولت آمریکا نیز دست به تحقیق‌و‌بررسی درباره‌ی این موضوع زد و نتیجه این شد که تسلا با به‌روزرسانی نرم‌افزاری ماشین‌های خود، قابلیت پسنجر پلی را درحین حرکت به‌طور کامل غیرفعال کند.

برخی بازی‌های سیستم سرگرمی تسلا

باور عمومی بر این است که خودروهای الکتریکی شرکت Tesla جوان‌پسند هستند و آینده‌ی صنعت اتومبیل‌سازی خواهند بود. آن‌ها در همین راستا امکان تجربه بازی ازطریق ماشین‌های خود را برای خریدارها فراهم کرده‌اند که می‌توان گفت ویژگی جذابی برای افراد جوان است. بااین‌حال به‌نظر می‌رسد که آن‌ها به این موضوع توجه نکرده‌اند که وجود چنین قابلیتی در یک ماشین ممکن است باعث حواس‌پرتی راننده شود و احتمال تصادف را به‌شدت بالا ببرد. حتی اگر این سرنشین صندلی جلو باشد که بازی می‌کند، باز ممکن است حواس راننده به سمت نمایشگر پرت شود و تمرکز خود را هنگام رانندگی از دست بدهد.

Passenger Play تسلا برای اولین‌بار به همراه بازی‌هایی چون Fallout Shelter و Cuphead معرفی شد. آن زمان بسیاری از افراد در صنعت بازی از وجود چنین قابلیتی در خودروهای تسلا شگفت‌زده شدند. چون به درستی فکر می‌کردند جای تجربه‌ی بازی در خودروی در حال حرکت نیست و انجام این کار می‌تواند خطرآفرین باشد.

شما کاربران زومجی فکر می‌کنید تسلا با غیرفعال کردن ویژگی Passenger Play کار درستی را انجام داده است؟ دیدگاه خود را با ما درمیان بگذارید.


منبع VG247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده