نویسنده: علی نوروزی
// جمعه, ۳ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۰۴

Grand Theft Auto V پربیننده‌ترین بازی توییچ در سال ۲۰۲۱

بازی Grand Theft Auto V شرکت راک‌استار با ۲.۱ میلیارد ساعت تماشا به محبوب‌ترین بازی توییچ در سال ۲۰۲۱ میلادی تبدیل شد.

مردم در سال ۲۰۲۱ میلادی چه محتوایی را در توییچ تماشا می‌کردند؟ آن‌ها مدام به‌سراغ تماشای آثار جدید نمی‌روند. در میان تازه‌ترین اخبار بازی مطلع شدیم که Grand Theft Auto V محبوب‌ترین بازی امسال توییچ براساس ساعات تماشا بوده است. طبق گزارش Rainmaker.gg و StreamElements از عملکرد سالانه‌ی این سرویس استریم، بازی GTA V در مجموع ۲.۱ میلیارد ساعت طی سال ۲۰۲۱ تماشا شده است. این میزان تماشا ۱.۳ میلیارد ساعت بیشتر از سال گذشته است. در حقیقت بازی GTA 5 در سال ۲۰۲۰ تنها ۷۶۴ میلیون ساعت در توییچ تماشا شد.

به‌طور کلی، بازی Grand Theft Auto V دومین محتوای پربیننده‌ی توییچ در سال ۲۰۲۱ بود. رتبه‌ی اول به استریم‌های Just Chatting قرار می‌گیرد که عموما استریمرها در آن بدون تجربه‌ی بازی‌ها با مخاطب‌های خود صحبت می‌کنند. در جایگاه دوم پربیننده‌ترین بازی امسال League of Legends با ۱.۸ میلیارد ساعت تماشا دیده می‌شود. این بازی در سال گذشته با ۱.۴ میلیارد ساعت تماشا جایگاه نخست محبوب‌ترین بازی توییچ را به نام خود ثبت کرده بود. در جایگاه‌های بعدی پربیننده‌ترین آثار امسال به‌ترتیب بازی Fortnite، بازی Valorant، بازی Minecraft، بازی Call of Duty: Warzone، بازی Counter-Strike: Global Offensive، بازی Apex Legends و بازی Dota 2 دیده می‌شوند.

بازی New World نیز محبوب‌ترین بازی جدید سال ۲۰۲۱ بود که تنها ۲۵۹ میلیون ساعت تماشا شد و در جایگاه هجدهم پربیننده‌ترین بازی‌های امسال توییچ قرار گرفت. روی هم رفته در سال جاری مجموع ساعات تماشای آثار در توییچ نسبت به سال گذشته با افزایش همراه بود و با رشدی ۴۵ درصدی از ۱۷ میلیارد ساعت تماشا در سال گذشته به بیش از ۲۴ میلیارد ساعت در سال ۲۰۲۱ رسید. فیسبوک گیمینگ نیز رشد تقریبا مشابهی را تجربه کرد و با ۴۷ درصد رشد از ۳.۶ میلیارد ساعت تماشا در سال ۲۰۲۰ به ۵.۳ میلیارد ساعت تماشا در سال جاری دست یافت.

بازی Grand Theft Auto V و بخش آنلاین آن در طول دو نسل قبلی کنسول‌ها، موفقیت بسیار زیادی را برای شرکت تیک-تو اینتراکتیو به همراه آورد. این بازی در سال ۲۰۲۰ میلادی، بیشترین فروش خود را از زمان عرضه در سال ۲۰۱۳ تجربه کرد. اما با وجود محبوبیت همیشگی، به‌نظر می‌رسد که بسیاری از گیمرها در اینترنت از شنیدن درباره‌ی آن خسته شده‌اند. ولی گویا مردم حداقل در توییچ از این بازی جهان-باز شرکت راک‌استار سیر نمی‌شوند. بازی GTA V درحال‌حاضر در پلتفرم‌های ایکس باکس 360، پلی استیشن 3، ایکس باکس وان، پلی استیشن 4 و کامپیوتر قابل تجربه است و نسخه‌ی نسل ۹ آن در ماه مارس ۲۰۲۲ به کنسول‌های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس راه خواهد یافت.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده