// پنجشنبه, ۲ دی ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۲۹

EA سال‌ها پیش می‌خواست یک بازی هری پاتر در سبک MMO بسازد

یکی از مدیران سابق EA می‌گوید این شرکت سال‌ها پیش در حال ساخت یک بازی MMO از مجموعه‌ی هری پاتر بود، اما به دلایلی توسعه‌ی آن را لغو کرد.

طبق جدیدترین اخبار بازی، کیم سالتزِر، مدیر سابق بخش بازاریابی محصول EA اخیرا مصاحبه‌ای با کانال توییچ The Real Brandolorian داشته است و در آن فاش می‌کند که این شرکت سال‌ها پیش مشغول ساخت یک بازی MMO براساس مجموعه‌ی هری پاتر بود، اما به این خاطر که نسبت به آینده‌ی این مجموعه تردید داشت، توسعه‌ی آن را لغو کرد. سالتزر از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۳ در الکترونیک آترز کار می‌کرد؛ زمانی‌که این شرکت حق ساخت بازی از روی برند هری پاتر را در اختیار داشت.

بازی MMO هری پاتر الکترونیک آرتز یکی از پروژه‌هایی بود که سالتزر درباره‌ی آن هیجان‌‌زده بود، اما درنهایت به‌دست گیمرها نرسید. او در این خصوص توضیح می‌دهد: «برای من پروژه‌ی خیلی مهمی بود. چون شخصا در توسعه‌ی آن نقش داشتم و تازه داشت برپایه‌ی یک آی‌پی بزرگ و محبوب ساخته می‌شد. آن چیزی نبود جز یک بازی چندنفره‌ی عظیم (MMO) برای مجموعه‌ی هری پاتر.»

سالتزر در ادامه می‌گوید: «برای توسعه‌ی آن کلی تحقیق کرده بودیم. حتی نسخه‌ی بتا آن را هم ساختیم که به‌نوعی یک تجربه‌ی آنلاین و آفلاین را ارائه می‌داد و مثلا برنامه داشتیم که برای بازیکنان جوایز و آیتم‌های واقعی پست کنیم. از تمام جنبه‌ها آن را بررسی کرده بودیم و مطمئن بودیم که به یک بازی موفق تبدیل می‌شود. اما ساختش را کنسل کردند. دلیلش این بود که EA در آن زمان داشت تغییر می‌کرد و مدیران آن خیلی مطمئن نبودند که آی‌پی هری پاتر بتواند بیشتر از یک یا دو سال محبوب باقی بماند.»

مراسم تعیین گروه در مدرسه هاگوارتز در بازی Hogwarts Legacy

برادران وارنر در اوایل سال ۲۰۲۱ اعلام کرد که انتشار Hogwarts Legacy، بازی نقش‌آفرینی جدید آن‌ها که در دنیای هری پاتر جریان دارد، تأخیر خورده و تا سال ۲۰۲۲ منتشر نمی‌شود. وارنر در بیانیه‌ای که آن زمان منتشر کرد، از طرفداران بابت «بازخوردهای عالی» آن‌ها نسبت به معرفی هاگوارتز لگسی تشکر کرد. آن‌ها همچنین تاکید کردند «برای آن‌ها بسیار مهم است که بهترین تجربه‌ی ممکن را از این دنیای جادوگری خلق کنند و به همین خاطر تا زمانی‌که لازم باشد روی توسعه‌ی Hogwarts Legacy کار می‌کنند.»

از طرفی ریچل وِیکلی، مدیرکل شرکت برادران وارنر اخیرا در مصاحبه‌ای اشاره کرد که در سال ۲۰۲۲ قرار است دو اثر از آی‌پی هری پاتر و دنیای جادوگری جی. کی. رولینگ منتشر شود؛ یکی قسمت سوم مجموعه فیلم جانوران شگفت‌انگیز که Fantastic Beasts: The Secrets of Dumbledore نام دارد و دیگری بازی Hogwarts Legacy. گفتنی است که قسمت سوم جانوران شگفت‌انگیز در تاریخ ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین ۱۴۰۱) اکران می‌شود.

ویکلی همچنین می‌گوید: «طبق آن چیزهایی که تا به حال [از Hogwarts Legacy] دیده‌ایم، فکر می‌کنم ارزش دارد که برای بازی صبر کنیم تا سازندگان بتوانند یک تجربه‌ی تعاملی منحصر‌به‌فرد را به طرفداران این دنیای جادوگری تحویل دهند.» فیلم Fantastic Beasts: The Secrets of Dumbledore در ماه چهارم سال ۲۰۲۲ عرضه می‌شود و از طرفی احتمال کمی وجود دارد که هاگوارتز لگسی در سه ماه ابتدایی ۲۰۲۲ منتشر شود. به همین خاطر، باتوجه‌به حرف ویکلی می‌توان به این نتیجه رسید که بازی میراث هاگوارتز بعد از اکران فیلم جدید جانوران شگفت‌انگیز و شاید در ماه‌های میانی یا پایانی ۲۰۲۲ به‌دست علاقه‌مندان می‌رسد.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی یک بازی MMO براساس دنیای هری پاتر چیست؟ به‌نظر شما چنین اثری می‌توانست به محبوبیت برسد؟ نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده