// پنجشنبه, ۲ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۱۹

بن شدن ۴۸ هزار بازیکن متقلب در کالاف دیوتی ونگارد و وارزون

اکتیویژن می‌گوید حساب کاربری ۴۸ هزار فرد متقلب را در دو بازی کالاف دیوتی ونگارد و کالاف دیوتی وارزون مسدود کرده است.

براساس تازه‌ترین اخبار بازی، اکتیویژن اعلام کرده که در موج جدیدی از برخورد با متقلبین، حساب کاربری ۴۸ هزار بازیکن را در دو بازی Call of Duty: Vanguard و Call of Duty: Warzone مسدود کرده است. این شرکت همچنین در تابستان امسال گفته بود که از زمان انتشار بازی کالاف دیوتی وارزون در مارس ۲۰۲۰، بیش از ۵۰۰ هزار گیمر متخلف را از بازی بن کرده است.

اکتیویژن و Raven Software اخیرا درایور ضدتقلب تازه‌ی خود را همراه‌با جدیدترین آپدیت وارزون منتشر کردند (که بعدا برای کالاف دیوتی ونگارد هم منتشر خواهد شد). این درایور به‌صورت خودکار روی لانچر Battle.net نصب می‌شود و کاربر از این به بعد بدون آن قادر به تجربه‌ی وارزون روی پی سی نخواهد بود. البته اکتیویژن تاکید می‌کند که درایور مورد اشاره تنها در زمانی‌که کاربر مشغول تجربه‌ی وارزون است، روی سیستم اجرا می‌شود و پس از خروج از بازی، آن نیز غیرفعال خواهد شد.

این‌طور که اکتیویژن می‌گوید، درایور ضدتقلب جدید هنگام اجرا به تمام منابع سیستمی دسترسی دارد و این یعنی می‌تواند هر نرم‌افزار تقلبی را که در پس‌زمینه‌ در حال اجرا است، تشخیص می‌دهد. درواقع درایور مذکور در سطح کرنل (هسته‌ی مرکزی سیستم‌عامل که بر تمام بخش‌های آن کنترل دارد) اقدام به شناسایی نرم‌افزارهای مخصوص تقلب می‌کند.

یکی از کاراکترهای بازی Call of Duty: Vanguard

اکتویژن همچنین اشاره می‌کند که نرم‌افزارهای تقلب در حال پیچیده‌ترشدن هستند و در حال حاضر به جایی رسیده‌اند که بدون نیاز به اجرای بازی می‌توانند کدهای آن را تغییر دهند و دستکاری کنند. این به این معنا است که با استفاده از سیستم‌های ضدتقلب درون بازی نمی‌توان چنین نرم‌افزارهایی را شناسایی کرد و به این همین خاطر نیاز بود که یک سیستم ضدتقلب در سطح کرنل به کار گرفته شود.

این درایور هنگام اجرای Warzone تمام نرم‌افزارهایی را که در پس‌زمینه‌ی سیستم در حال اجرا هستند، پایش می‌کند و درنتیجه اگر فرد در حال استفاده از نرم‌افزاری باشد که تغییرات غیرمجاز در بازی اعمال می‌کند، تیم امنیتی اکتیویژن متوجه خواهد شد و درنتیجه قادر است حساب فرد خاطی را به سرعت مسدود کند.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی اقدامات اکتیویژن برای مقابله با متقلبین چیست؟ آن‌‌ها را کافی می‌دانید؟ نظرات خود را در صورت تمایل با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده