نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۱ دی ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۴۴

سهم ۵۰ درصدی موبایل گیمینگ از بازار صنعت بازی در سال ۲۰۲۱

براساس گزارش جدید Newzoo از آمار هزینه‌ی گیمرها در سال ۲۰۲۱، پلتفرم موبایل بیش از ۵۰ درصد هزینه‌های کاربران در صنعت بازی را به خود اختصاص داده است.

گزارش وبسایت Newzoo از وضعیت هزینه‌های کاربران در صنعت بازی‌های ویدیویی تحت عنوان The Games Market and Beyond in 2021: The Year in Numbers نشان می‌دهد که ارزش کل بازار گیمینگ در سال ۲۰۲۱ به ۱۸۰.۳ میلیارد دلار رسیده و پلتفرم موبایل نیز نقش نیرو محرکه‌ی این صنعت را بازی می‌کند. به‌طور کلی Newzoo اعلام کرده که مجموع هزینه‌های کاربران در پلتفرم موبایل ۹۳.۲ میلیارد دلار بوده که ۷.۳ درصد رشد را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد و 52 درصد کل هزینه‌های کاربران در این سال را شامل می‌شود.

نتایج این بررسی می‌تواند بین کاربرانی که روی بازی‌های گوشی‌های هوشمند یا تبلت‌ها هزینه پرداخت کردند، تقسیم شود. گوشی‌های موبایل با سهم ۸۱.۵ میلیارد دلاری خود، ضمن ثبت یک رشد ۸ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۰، مطابق انتظار اکثریت این بازار را در اختیار دارند و تبلت‌ها نیز در این آمار ۱۱.۷ میلیارد دلار سهم داشتند که خود ۲.۶ درصد رشد سالانه را نشان می‌دهد.

بازار موبایل گیمینگ در سال 2021

Tianyi Gu، رئیس بخش بازار سرویس‌های موبایل Newzoo در توضیحات خود اضافه کرد: «یکی از مؤثرترین تغییراتی که امسال در زمینه‌ی ارائه‌ی آمار عملکرد پلتفرم موبایل ایجاد شده، سرویس App Tracking Transparency شرکت اپل است. توسعه‌دهندگان، ناشران، شرکت‌های فناوری و فروشگاه‌های عرضه کننده‌ی اپلیکیشن‌ها به‌عنوان افرادی که در اکوسیستم موبایل گیمینگ نقش کلیدی دارند، همگی باید خود را با این تغییرات و چالش‌هایی که با خود به‌همراه دارند، وفق دهند.»

«بااین‌حال، بازار موبایل یکی از بزرگ‌ترین و درخشان‌ترین سال‌های خود را در زمینه گیمینگ به ثبت رسانده و ما اطمینان داریم که با شرایط جدیدی که در زندگی اجتماعی مردم ایجاد شده، این روند به رونق خود ادامه خواهد داد.»

Newzoo با پیش‌بینی وضعیت بازار موبایل گیمینگ تا سال ۲۰۲۴ عقیده دارد که ارزش این بازار در ۳ سال آینده به ۱۱۶.۴ میلیارد دلار می‌رسد. این گروه حدود یک ماه پیش هم اعلام کرده بود که ۹۵ درصد گیمرها در قاره آفریقا موبایل را به‌عنوان پلتفرم مورد علاقه خود ترجیح می‌دهند و کشور آفریقای جنوبی از نظر میزان هزینه‌های کاربران نسبت به سایر همسایگان خود پیش‌گام است.

در پایان شما هم می‌توانید نظرات خود را در این‌باره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید و برای مشاهده بهترین گوشی های گیمینگ این مقاله را بخوانید.


منبع pocketgamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده