// دوشنبه, ۲۹ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۰۷

استفاده از Dev Kit ایکس باکس سری ایکس به جای کنسول در مسابقات هیلو

در جریان مسابقات Halo Infinite مایکروسافت به خاطر کمبود ایکس باکس سری ایکس، از چند Dev Kit این کنسول استفاده کرده است.

به‌تازگی مسابقات بازی هیلو اینفینیت با نام Halo Championship برگزار شد و در جریان این رقابت، تیم Cloud9 توانست مقام قهرمانی را از آن خود کند. در این بین یک نکته‌ی بسیار جالب مسابقات بازی، استفاده از کیت توسعه‌دهنده ایکس باکس سری ایکس به‌جای کنسول اصلی بود.

در حال حاضر به‌خاطر کمبودهای جهانی که در تولید چیپ‌های مورد نیاز کنسول ایکس باکس سری ایکس وجود دارد، مایکروسافت نتوانسته است تعداد کنسول‌های مورد نظر برای مسابقات را فراهم کند. ازاین‌رو برای حل جبران کمبود کنسول در مسابقات، از کیت توسعه‌دهنده ایکس باکس سری ایکس استفاده کرده است. در جریان این مسابقات، تاهیر حسنجکیچ، مدیر بخش esports هیلو در توییتر اعلام کرد که بازیکنان در Halo Championship با کیت توسعه‌دهنده ایکس باکس سری ایکس مسابقات را انجام خواهند داد.

همچنین به این دسته از بازیکنان اطمینان داده شد که ازنظر عملکرد، شاهد هیچ تفاوتی بین این کیت و کنسول اصلی نخواهیم بود. وی دراین‌باره می‌گوید «بازیکنان Bracket در نظر داشته باشید که شما این آخر هفته ازطریق کیت توسعه‌دهنده ایکس باکس سری ایکس مسابقات را انجام خواهید داد. این کیت‌ها از نظر عملکرد در حالت تکامل یافته‌ای قرار دارند و ازاین‌رو دقیقا تجربه‌ای همانند سری ایکس را در اختیار شما قرار خواهند داد. فقط از نظر ظاهر متفاوت هستند. چرا این کار را کردیم؟ کمبود منابع برای تولید کنسول واقعی است».

حتی مایکروسافت هم برای مسابقات مشابه که بازیکنان بسیاری دارد، قادر به فراهم کردن تعداد مورد نیاز کنسول به‌دلیل کمبود جهانی قطعات و چیپ‌ها نیست. کمبود قطعات تولید کنسول فقط گریبان‌گیر مایکروسافت نیست و نینتندو و سونی هم تولید کنسول‌های نینتندو سوییچ و پلی استیشن 5 را به‌ترتیب ۲۰ درصد و یک میلیون دستگاه کاهش داده‌‌اند. احتمال می‌رود تا پایان سپتامبر ۲۰۲۲، این مشکل در بازار جهانی وجود داشته باشد.

نظر شما کاربران زومجی در این‌باره چیست؟


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده