// یکشنبه, ۲۸ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۱

اشاره احتمالی سه پتنت جدید نینتندو به قابلیت های لینک در بازی Zelda جدید

دنباله‌ی بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild که برای عرضه در سال ۲۰۲۲ برنامه‌ریزی شده است، ظاهرا سه قابلیت جذاب را به لینک می‌دهد.

همان‌گونه که با Patent (سند ثبت اختراع) سیستم Nemesis بازی‌های استودیو Monolith Productions برادران وارنر دیدیم، در سال‌های اخیر شرکت‌های مختلف سعی می‌کنند که جلوی کپی‌برداری کامل استودیوهای دیگر از گیم‌پلی آثار خود را بگیرند. حالا انجام این کار توسط نینتندو برای بازی زلدا جدید باعث شده است که اطلاعات تازه‌ای درباره‌ی گیم‌پلی آن به‌دست بیاوریم.

این‌روزها اگر شرکت سازنده‌ی بازی بفهمد که اعضای تیم موفق به خلق سیستم‌های به‌خصوص و ارزشمند در گیم‌پلی شده‌اند، سراغ ثبت سند اختراع آن با جزئیات فراوان می‌رود تا هر شرکت دیگر نتواند به‌سادگی دقیقا همان سیستم را در گیم‌پلی بازی خود قرار دهد. زیرا اگر Patent به‌صورت رسمی تایید شود، حداقل تا زمان به پایان رسیدن آن دیگر حق استفاده از سیستم ثبت‌شده فقط به شرکت صاحب سند ثبت اختراع تعلق دارد. نینتندو ظاهرا این کار را برای سه قابلیت لینک (Link) در دنباله‌ی بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild انجام داده است.

تریلر بازی Zelda: Breath of the Wild 2

اولین قابلیت باعث می‌شود که لینک بتواند برای دستکاری محیط، زمان را مقداری به عقب برگرداند. البته این قابلیت متمرکز روی یک جسم خواهد بود. در حقیقت گویا شما می‌توانید در محیط‌های مختلف دنباله‌ی بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild، زمان را دقیقا برای یک جسم حاضر در آن محیط به عقب برگردانید تا مثلا آن را به حالت قبلی یا مکان قبلی خود انتقال دهید. قابل تصور است که سازندگان بخواهند از این قابلیت برای طراحی پازل‌های محیطی گوناگون بهره ببرند.

قابلیت دوم که آن را در جدیدترین تریلر دنباله‌ی بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild هم دیدیم، به لینک قدرت حرکت به سمت بالا با عبور از سقف‌ها را می‌دهد. البته سطوحی که لینک بخواهد موقع حرکت به سمت بالا از آن‌ها عبور کند، نباید شیب تند یا موانع به‌خصوصی داشته باشند.

آخرین قابلیت هم مربوط‌به انجام کارهای مختلف توسط لینک در زمان سقوط آزاد است. او می‌تواند در این شرایط، حالات متفاوتی را به خود بگیرد و مشغول شلیک به سمت دشمن‌ها شود. انتظار می‌رود که هر سه قابلیت مورد بحث از همان ابتدا در دسترس گیمر نباشند و خود او با انجام برخی کارها در دنباله‌ی بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild موفق به کسب این توانایی‌ها شود؛ دنباله‌ای که باید دید بالاخره شرکت Nintendo چه زمانی اسم رسمی و کامل آن را اعلام می‌کند.

زلدا جدید ما را به جهانی بزرگ می‌برد که شامل محیط‌های بالای Hyrule می‌شود. نینتندو در تازه‌ترین گزارش مالی خود هم روی عرضه‌ی بازی در سال ۲۰۲۲ تاکید داشت و گزارش‌های تاییدنشده‌ی جدید می‌گویند که اثر مورد بحث نهایتا در نوامبر این سال میلادی عرضه خواهد شد. بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild توانست در گیم اواردز 2017 به‌عنوان Game of The Year مورد ستایش قرار بگیرد و در مجموع طی سال ۲۰۱۷ میلادی به ۲۶۰ جایزه‌ی «بازی سال» دست پیدا کرد. طرفدارها انتظارات بسیار زیادی از دنباله‌ی آن دارند و شدیدا مشتاق غرق شدن در جهان این بازی انحصاری جدید نینتندو سوییچ هستند.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده