نویسنده: مهدی اسدی
// یکشنبه, ۲۸ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۰۳

ساخت نسخه جدید Mass Effect با استفاده از آنریل انجین 5

براساس اطلاعات تازه، بازی Mass Effect جدید با استفاده از آنریل انجین 5 برای نسل ۹ توسعه داده می‌شود.

برنون هولمز، تهیه‌کننده BioWare که روی پروژه‌ی جدید مس افکت کار می‌کند، آگهی استخدام جدید این استودیو را با دنبال‌کنندگان خود به اشتراک گذاشت. سپس جف گراب، ژورنالیست و منبع شناخته‌شده‌ی صنعت بازی برای توضیح این آگهی تأیید کرد که چند منبع مختلف اطلاعات جدیدی را در خصوص روند توسعه بازی جدید Mass Effect به گوش او رساندند.

همان‌طور که در توییت زیر مشاهده می‌کنید، هولمز به وضوح از متخصصان آنریل انجین 4 و آنریل انجین 5 دعوت کرد تا برای کار روی پروژه‌ی جدید مس افکت به بایوور بپیوندند. توسعه‌ی بازی جدید مس افکت برپایه موتور گرافیکی آنریل انجین 5 از این جهت حائز اهمیت است که نشان می‌دهد این بازی به‌طور ویژه برای نسل ۹ بهینه‌سازی می‌شود. گراب چند هفته‌ی قبل گفت که بازی Dragon Age جدید بایوور اصلا برای کنسول‌های نسل ۸ عرضه نخواهد شد. در نتیجه تعجب‌آور نیست که بازی Mass Effect جدید هم فقط به فکر عرضه روی کامپیوترهای شخصی روز و کنسول‌های نسل ۹ سونی و مایکروسافت باشد.

توییت جف گراب درباره بازی جدید مس افکت

Unreal Engine 5 طی ماه‌های اخیر در کانون توجهات قرار گرفته است و به‌لطف دمو فنی جدید Matrix Awakens که هفته گذشته منتشر شد، دارندگان پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس به‌صورت Real-Time نگاهی به فناوری تماشایی اپیک گیمز در موتور گرافیکی جدید آنریل انجین داشتند. اگر به خاطر داشته باشید، بازی Mass Effect: Andromeda به‌دلیل استفاده از موتور گرافیکی Frostbite شرکت الکترونیک آرتز از مشکلات فنی متعددی رنج می‌برد. حالا به نظر می‌رسد که توسعه‌دهندگان بایوور به این نتیجه رسیدند که با تغییر اساس کار خود و استفاده از موتور بازی‌سازی آنریل انجین می‌توانند این مسئله را در بازی جدید مس افکت به‌طور کلی برطرف کنند.

فراموش نکنید که بازی Mass Effect سال ۲۰۰۷، بازی Mass Effect 2 سال ۲۰۱۰ و بازی Mass Effect 3 سال ۲۰۱۲ همگی برخلاف اندرومدا با آنریل انجین ساخته شده‌اند. لازم به ذکر است که پیش از این هم در آگهی شغلی قبلی بایوور از «تجربه‌ی کار با آنریل انجین 4 یا بالاتر» به‌عنوان اولویت استخدام نیروها نام برده شده بود که همین موضوع باعث شد جف گراب در آن زمان بگوید بایوور مایل به استفاده از آنریل انجین 5 برای مس افکت جدید است.

Mass Effect بعدی در دست ساخت است و احتمالا حداقل تا سال ۲۰۲۴ منتشر نخواهد شد. از جدیدترین اخبار بازی مس افکت جدید باید به انتشار یک تصویر در روز N7 ماه نوامبر ۲۰۲۱ اشاره کرد که احتمالا به بازگشت Geth اشاره دارد. انتظار می‌رود که فعلا تمرکز اصلی بایوور روی بازی دراگون ایج جدید باشد و پس از عرضه‌ی آن و در حوالی سال ۲۰۲۳، روند توسعه‌ی بازی مس افکت سرعت و جدیت بیشتری به خود بگیرد.

در پایان نظرات خود را در این‌باره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع psu
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده