// جمعه, ۲۶ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۱۹

خریداری استودیو موفق ژاپنی سازنده بازی موبایل توسط سونی

سونی صاحب یک تیم بازی‌سازی ژاپنی شد که در بازار موبایل به موفقیت قابل توجهی رسیده است.

شرکت Aniplex، شرکت Funimation و شرکت Crunchyroll همگی به سونی تعلق دارند تا آن را عملا تبدیل به یک غول در دنیای انیمه‌های ژاپنی کنند. اما Aniplex در زمینه‌ی تولید بازی‌های ژاپنی و متعلق به جهان انیمه‌ها نیز توانمند است و کاملا جدا از بخش سرگرمی‌های تعاملی شرکت سونی یا همان پلی استیشن، موفقیت‌های قابل توجهی دارد. حالا Aniplex سونی صاحب یک استودیو بازی‌سازی بزرگ ژاپنی شده است که با بازی موبایلی بسیار موفق Fate/Grand Order شناخته می‌شود. در حقیقت به‌زودی تیم بازی‌سازی متعلق به شرکت DelightWorks که سازنده‌ی بازی Fate/Grand Order است، به‌صورت کامل زیر سایه‌ی سونی قرار می‌گیرد.

به‌گفته‌ی دنیل احمد، تحلیل‌گر شناخته‌شده‌ی دنیای بازی‌های ویدیویی، در سال گذشته بخش بازی‌های موبایلی Aniplex سونی حدودا ۱.۱ میلیارد دلار درآمد داشت؛ جدا از درآمد ۲۵ میلیارد دلاری پلی استیشن. جیم رایان، رئیس و مدیرعامل پلی استیشن گفته بود که سونی در آینده‌ی نزدیک نقش بزرگ‌تری در بازار بازی‌های موبایل خواهد داشت و حالا قطعا با خرید تیم بازی‌سازی DelightWorks، سونی حتی بدون توجه به کسب‌وکار پلی استیشن هم می‌تواند درآمد بسیار بیشتری از بازار بازی‌های موبایل در کشورهای گوناگون و مخصوصا ژاپن داشته باشد.

براساس گزارش رسانه‌ی گیمز اینداستری، بخش بازی‌سازی DelightWorks به‌زودی یک اسم جدید دریافت می‌کند تا با آن نام رسمی تبدیل به یکی از استودیوهای بازی‌سازی متعلق به سونی شود. بخش‌های دیگر شرکت DelightWorks هم به کار خود ادامه خواهند داد. زیرا Aniplex سونی فقط به‌دنبال خرید تیم بازی‌سازی آن بوده است.


منبع PSU
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده