// جمعه, ۲۶ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۴۷

پرونده شکایت سهام‌دارها از سی دی پراجکت به دادگاه نمی‌رود

دادگاه شکایت برخی از سهام‌دارها از سی‌دی پراجکت برگزار نخواهد شد و این شرکت با پرداخت ۱.۸۵ میلیون دلار توانست سهام‌دارها را راضی کند.

سازندگان بازی Cyberpunk 2077 و بازی The Witcher 3: Wild Hunt یک قدم به آرامش نزدیک‌تر شدند. زیرا سی‌دی پراجکت به‌صورت کامل با سهام‌دارها به توافق رسید و این افراد پذیرفتند که دیگر هیچ شکایتی از شرکت و اعضای هیئت مدیره‌ی آن ندارند. CD Projekt در مجموع ۱.۸۵ میلیون دلار به آن‌ها پول می‌دهد و سهام‌دارهای مورد بحث هم شکایت‌های فعلی خود را لغو می‌کنند و هم دیگر به خاطر شرایط پیش‌آمده برای سایبرپانک 2077 از شرکت شکایت نخواهند کرد. تازه سی‌دی پراجکت موفق شد که بدون پذیرش اتهامات به این توافق برسد. در حقیقت در سند رسمی می‌خوانیم که انجام این کار از سوی شرکت به هیچ عنوان هم‌معنی با پذیرش مسئولیت اتفاقات رخ‌داده نیست.

سی‌دی پراجکت فقط در ماه نخست عرضه‌ی بازی Cyberpunk 2077 به درآمد ۵۶۳ میلیون دلاری از فروش آن رسید. سپس این شرکت ۲.۲ میلیون دلار برای کمپین Help Me Refund (پس دادن پول برخی از گیمرهای ناراضی که فروشنده حاضر به پس گرفتن بازی آن‌ها نبود) هزینه کرد و حالا ۱.۸۵ میلیون دلار پول داد تا تمام شکایت‌های سرمایه‌گذارها را به پایان برساند. حتی مطابق بالاترین پیش‌بینی، سی‌دی پراجکت در مجموع ۵۱ میلیون دلار را خرج پس گرفتن بازی از خریدارهای ناراضی کرد. پس تمام پولی که از سوی شرکت لهستانی برای پایان دادن به بزرگ‌ترین اعتراضات پرداخت شد، کمتر از یک دهم درآمد ماه اول سایبرپانک 2077 است.

نمایی از کاراکتر V در خیابان های خوش رنگ و لعاب بازی سایبرپانک 2077

سهام‌دارهایی که قبل از رسیدن به توافق به‌دنبال شکایت از سی‌دی پراجکت بودند، ادعا کردند که شرکت به آن‌ها اطلاعات درستی راجع به وضعیت سایبرپانک 2077 در روز عرضه نداده است. سپس عرضه‌ی مشکل‌دار بازی Cyberpunk 2077 باعث سقوط ارزش سهام آن‌ها شد و این‌گونه سی‌دی پراجکت، ارزش سرمایه این افراد را پایین آورد. سی‌دی پراجکت به خاطر این موارد با چهار پرونده‌ی شکایت روبه‌رو بود و حالا هر چهار پرونده بسته شده‌اند.

نسخه‌ی نسل ۹ بازی Cyberpunk 2077 در سه‌ماهه‌ی نخست سال ۲۰۲۲ میلادی و نسخه‌ی نسل ۹ بازی ویچر 3 در سه‌ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۲ میلادی برای پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس عرضه می‌شوند.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده