// پنجشنبه, ۲۵ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۳۷

پیدا شدن یک نکته جذاب در بازی متال گیر سالید 3

سال‌ها پس از عرضه‌ی بازی Metal Gear Solid 3: Snake Eater همچنان گیمرها موفق به پیدا کردن جزئیات جالب در آن می‌شوند.

(این خبر بخشی از داستان بازی متال گیر سالید 3 را اسپویل می‌کند)

یکی از طرفدارهای مجموعه‌ی متال گیر سالید، پس از این همه سال موفق به پیدا کردن نکته‌ای جذاب در نسخه‌ی 3DS بازی Metal Gear Solid 3: Snake Eater شده است. اگر متال گیر سالید 3 را تجربه کرده باشید، به یاد دارید که اسنیک در بخشی از قصه یک چشم خود را از دست می‌دهد. حالا بازیکنان فهمیدند که اگر پس از رخ دادن این اتفاق در بازی مشغول تجربه‌ی متال گیر سالید 3 با زاویه‌ی دید سوم‌شخص باشید، کنسول نینتندو به شما اجازه‌ی فعال کردن تصویر سه‌بعدی را نمی‌دهد. زیرا در دنیای واقعی هم انسانی که فقط یک چشم بینا دارد، در درک بصری سه‌بعدی با چالش‌های جدی مواجه می‌شود.

افرادی که هرگز با کنسول Nintendo 3DS بازی نکرده‌اند، شاید ندانند که این دستگاه مجهز به 3D depth Slider بود که می‌توانست به گیمرها فرصت تجربه‌ی بازی با تصویر سه‌بعدی را بدهد. به همین خاطر این نکته‌ی به‌خصوص فقط می‌توانست در نسخه‌ی 3DS بازی متال گیر سالید 3 مدنظر تیم سازنده باشد. جالب این‌جا است که بازی Metal Gear Solid 3: Snake Eater در سال ۲۰۰۴ عرضه شد و در سال ۲۰۱۲ شاهد عرضه‌ی پورت 3DS آن بودیم. اما گویا هیدئو کوجیما حتی موقع عرضه‌ی یک پورت جدید هم به‌دنبال استفاده‌ی خلاقانه از قابلیت‌های پلتفرم است؛ به شکلی که با داستان بازی و شرایط شخصیت اصلی جور دربیاید.

سلام نظامی اسنیک در کاور بازی متال گیر سالید 3 هیدئو کوجیما

اگر شما نسخه‌ی پلی استیشن 2 بازی Metal Gear Solid 3: Snake Eater را تجربه کنید هم با نکته‌ی جالب متفاوتی مواجه می‌شوید. در این نسخه پس از آن که اسنیک یک چشم خود را از دست می‌دهد، گیمر همواره در زاویه‌ی دید اول‌شخص با تصویری از بازی مواجه می‌شود که حدودا ۴۰ درصد آن تار و لرزان به‌نظر می‌رسد؛ باز هم اتفاقی که رخ دادن آن در جهان واقعی، قابل تصور و درک است.

رسانه‌ی گیمزرادار می‌گوید که تقریبا هر ماه نکته‌ای جدید در یکی از بازی‌های متال گیر پیدا می‌شود. مثلا اوایل سال ۲۰۲۱، بازیکن‌ها فهمیدند اگر در Metal Gear Solid V: The Phantom Pain به کابل‌های برق شلیک کنید و یکی از آن‌ها موقع تاب خوردن با یکی از دشمنان برخورد داشته باشد، فرد موردنظر به‌خاطر برق‌گرفتگی جان خود را از دست می‌دهد.


منبع GamesRadar
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده