نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۲۲ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۳۲

اذعان مدیران ایکس باکس به اشتباهات خود در تعطیلی استودیوی لاین‌ هد

مدیر سابق ایکس باکس در مستند جدید مایکروسافت به «گام‌های اشتباهی» که منجر به تعطیلی استودیوی توسعه دهنده بازی Fable در سال ۲۰۱۶ شد، اذعان کرده است.

مستند Power On: The Story of Xbox از هفته‌ی گذشته در سرویس‌های استریمینگ از جمله یوتیوب، Roku و غیره پخش شده که در آن تاریخچه‌ی ایکس باکس از زمان معرفی اولین کنسول مایکروسافت تا ایکس باکس سری ایکس و سری اس بازگو می‌شود. اما در ششمین اپیزود این سریال کوتاه، شماری از مدیران سابق ایکس باکس در گفتگوی خود به نحوه‌ی مدیریت استودیوی Lionhead، توسعه دهنده بازی‌های Fable پرداختند و برای اولین‌بار به یک سری مسائل اشاره داشتند.

شانون لافتیس، مدیرکل سابق نشر جهانی بازی‌های ایکس باکس در بخشی از این گفتگو گفته که «یکی از بزرگترین اشتباهاتی که در گذشته از آن درس گرفتیم، استودیوی لاین‌هد بود.» لافتیس در ادامه به چگونگی خرید این استودیو بعد از موفقیت چشمگیر بازی Fable اشاره کرده و توضیح داده که چطور پس از عرضه موفق بازی Fable 2، ارتباط میان Fable و کینکت هیچوقت به نتیجه نرسید.

لافتیس در پایان می‌گوید: «Fable: The Journey برای بسیاری از مخاطبان پروژه‌ی جذابی بود، اما فکر می‌کنم به‌طور قابل توجهی از عناصری که موجب محبوبیت Fable 1 و 2 شده بود، فاصله گرفته بود.» فیل اسپنسر در ادامه و با اشاره به این که یک ناشر باید به توسعه‌دهنده در کاری که بهتر انجام می‌دهد کمک کند، نه این که برعکس این شرایط باشد، اضافه می‌کند: «شما این روزها یک استودیو را به دلیل کاری که در انجام دادن آن عالی هستند خریداری می‌کنید.»

لاین‌هد در سال ۲۰۰۶ توسط مایکروسافت خریداری شد اما بعد از گذشت یک دهه، همکاری آن‌ها به نتیجه نرسید و نهایتاً با لغو بازی Fable: Legends در سال ۲۰۱۶ به تعطیلی این استودیو منجر شد. حالا و بعد از گذشت چند سال از تعطیلی لاین‌هد، Fable 4 در استودیوی پلی‌گراند گیمز، توسعه‌دهنده بازی‌های فورزا هورایزن در دست ساخت است. با این‌که ممکن است هنوز سال‌ها طول بکشد تا این بازی را ببینیم، رزومه پلی‌گراند ما را برای موفقیت احتمالی این بازی هیجان‌زده کرده است.

در پایان می‌توانید نظرات خود را در این‌باره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید. 


منبع gamesradar
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده