نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۲۲ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۰۷

شایعه: روند آشفته و نگران کننده توسعه‌ی بازی GTA 6

AccNGT، تحلیلگر صنعت بازی معتقد است که بازی GTA 6 به جز جلوه‌های گرافیکی از جوانب مختلفی برای بسیاری از طرفداران «ناامیدکننده» خواهد بود.

با مشکلات زیادی که در زمان انتشار بازی Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition برای راک استار ایجاد شد، شاید این خبر چندان خوشایند نباشد که احتمالاً GTA 6 نیز با مشکلات مختلفی مواجه خواهد شد. گزارش اخیر مجله‌ی راک‌استار حاکی از آن است روند توسعه‌ی این بازی اوایل سال ۲۰۲۰ از سر گرفته شده و دلیل توقف آن نیز جدایی دن هاوزر، یکی از بنیان‌گذاران استودیوی راک‌استار بوده است.

ظاهراً Take-Two Interactive، شرکت مادر راک‌استار تصمیم داشته تا این اتفاق را با انتشار بیانیه‌ای عمومی کند اما درنهایت چنین اتفاقی نیافتاده است. توییت جدید AccNGT که قبلاً هم بازی Star Wars Eclipse از استودیوی کوانتیک دریمز را فاش کرده بود، به مشکلات روند توسعه این بازی اشاره دارد. در این پیام نوشته شده: «طرفداران نمی‌دانند که روند توسعه‌ی بازی چقدر آشفته و بی‌نظم بوده است. من واقعاً فکر می‌کنم این بازی از جوانب مختلفی برای مردم ناامیدکننده خواهد بود (البته که منظورم جلوه‌های گرافیکی بازی نیست).»

تصویر غیر رسمی GTA 6

در ادامه گفته شده که GTA 6 امسال یا اوایل ۲۰۲۲ معرفی می‌شود اما «واقعاً نگران وضعیت آن هستیم.» البته که این خبر باتوجه به منبع غیررسمی آن همچنان باید در حد یک شایعه در نظر گرفته شود، اما با مشکلاتی که برای ریمستر سه‌گانه GTA ایجاد شد، برخی طرفداران معتقدند که احتمالاً راک‌استار و تیک تو اینتراکتیو معرفی بازی جدید GTA را به تعویق می‌اندازند تا کمی فاصله ایجاد شود و اینکه حتی اگر بازی اوایل سال جدید میلادی هم معرفی شود، ممکن است تا تاریخ عرضه‌ی آن زمان زیادی باقی‌مانده باشد.

اما استودیوی راک استار به جز DLC جدیدی که برای GTA Online منتشر کرده، در حال حاضر روی ریمستر بازی GTA 5 برای پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس نیز کار می‌کند. این نسخه قرار است در ماه مارس ۲۰۲۲ برای کنسول‌های نسل نهمی سونی و مایکروسافت عرضه شود. ضمن اینکه شایعات زیادی از احتمال ساخت ریمستر Red Dead Redemption 1 منتشر شده است.

بسته الحاقی جدید GTA Online داستان فراکلین را چند سال بعد از پایان داستان GTA V دنبال می‌کند. بسته‌ی The Contract (قرارداد) در تاریخ ۲۴ آذر (۱۵ دسامبر) برای بازی GTA Online منتشر می‌شود.

در پایان می‌توانید نظرات خود را در این‌باره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده