// جمعه, ۱۹ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۵۸

احتمال عرضه ۱۵ بازی رایگان در فروشگاه اپیک گیمز به مناسبت کریسمس

یکی از کاربران نسبتا معتبر سایت Dealabs می‌گوید اپیک گیمز قرار است مانند سال‌های گذشته به مناسبت کریسمس به‌مدت دو هفته هر روز یک بازی را رایگان کند.

براساس اظهارات یکی از کاربران وب‌سایت Dealabs به‌نام Billbill-Kun، اپیک گیمز به رسم سال‌های گذشته و به مناسبت فرارسیدن کریسمس و سال نو میلادی قصد دارد از ۱۶ تا ۳۰ دسامبر (۲۵ آذر تا ۹ دی) تعداد ۱۵ بازی و هر روز یک بازی را روی فروشگاه خود رایگان کند. گفتنی است که این کاربر قبلا بازی‌های رایگان ماه‌های سپتامبر، اکتبر، نوامبر و دسامبر پلی استیشن پلاس و همچنین بازی‌های رایگان ایکس باکس لایو گلد دسامبر را پیش از اعلام رسمی آن‌ها به‌درستی فاش کرده بود.

Billbill-Kun ادعا می‌کند اولین بازی که در روز ۲۵ آذر رایگان می‌شود، Shenmue 3 خواهد بود. طبق گفته‌های او، تخفیف‌های پایان سال فروشگاه اپیک گیمز از همان روز ۲۵ آذر آغاز می‌شود و تا ۶ ژانویه (۱۶ دی) ادامه دارد. افزون‌براین، او می‌گوید ۱۴ بازی ابتدایی این فهرست فقط برای یک روز قابل دریافت خواهند بود. اما کاربران برای دریافت آخرین و پانزدهمین بازی یک هفته فرصت دارند.

لوگو فروشگاه اپیک گیمز

ازطرفی اپیک گیمز هنوز فهرست بازی‌های رایگان هفته‌ی بعد خود را اعلام نکرده است؛ چراکه به‌گفته‌ی آن‌ها، قرار است در روز ۲۵ آذر «یک بازی اسرارآمیز» رایگان شود. این می‌توان نشان دهد که آن‌ها به احتمال زیاد همچون چند سال گذشته قصد دارند تا قبل از فرارسیدن سال نو میلادی، هر روز یک بازی رایگان را به گیمرها هدیه دهند.

فروشگاه اپیک گیمز در کریسمس ۲۰۲۰ تعداد ۱۵ بازی و در کریسمس ۲۰۱۹ تعداد ۱۲ بازی را به رایگان در اختیار کاربرانش قرار داد. همچنین بازی‌های رایگان حال حاضر این فروشگاه Godfall: Challenger Edition و Prison Architect هستند و تا ۲۵ آذر رایگان باقی خواهند مانند.

در جریان دادگاه اپیک و اپل اسناد زیادی از دوطرف در دادگاه ارائه شد. یکی از این اسناد می‌گفت اپیک در یک بازه‌ی ۹ ماهه از دسامبر ۲۰۱۸ تا سپتامبر ۲۰۱۹، برای رایگان کردن بازی‌های فروشگاهش نزدیک به ۱۲ میلیون دلار هزینه کرده است. براساس جزئیات سند مذکور، اپیک در این بازه‌ی زمانی ۳۸ بازی را رایگان کرد و برای اینکه سازندگان این بازی‌ها را راضی نگه دارد، به هریک از آن‌ها مبلغ مشخصی پرداخت کرده است.

چند لوگو سیاه و سفید کم رنگ و پررنگ فروشگاه اپیک گیمز / Epic Games Store

برای مثال، رایگان کردن بازی‌هایی مانند Super Meat Boy ،World of Goo و RIME حدود ۵۰ هزاردلار یا کمتر برای اپیک آب خورده است؛ درحالی‌که این شرکت برای رایگان کردن سه بازی باید بیش از ۱ میلیون دلار به استودیوهای سازنده‌ی آن‎‌ها پرداخت می‌کرد. این سه بازی عبارت‌اند از Subnautica (۱.۴ میلیون دلار)، Mutant Year Zero (۱ میلیون دلار) و Batman Arkham Collection (۱.۵ میلیون دلار).

وب‌سایت VGC اوایل سال ۲۰۲۱ گزارشی منتشر کرد که می‌گفت تعداد بازی‌های رایگان فروشگاه اپیک گیمز در سال ۲۰۲۰ حدود ۴۰ درصد بیشتر از سال قبل بوده است و این نشان می‌دهد کاربران این فروشگاه آنلاین نسبت به سال ۲۰۱۹ افزایش پیدا کرده است. نکته اما این‌جا است که در سال ۲۰۲۰ بازی‌هایی با قیمت بالاتر به رایگان در دسترس کاربران اپیک گیمز استور قرار گرفتند.

نویسنده‌ی VGC در این خصوص گفت: «اپیک علنا دارد بازی‌های گران‌قیمت‌تری را رایگان می‌کند. احتمالا دلیل چنین رویکردی این است که بتواند خود را در بازار نگه دارد و در عین حال طیف بزرگ‌تری از مخاطبان را جذب کند. جالب اینکه به‌نظر می‌رسد این رویکرد آن‌ها دارد جواب می‌دهد. تعداد بازی‌های رایگان دانلودشده این فروشگاه نسبت به مدت مشابه سال قبل تقریبا سه برابر شده است؛ یعنی از ۲۰۰ میلیون نسخه بازی رایگان دریافت‌شده در سال ۲۰۱۹ به ۷۴۹ میلیون نسخه در سال ۲۰۲۰ رسیده است.»

نظر شما کاربران زومجی دراین‌باره چیست؟ نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده