// پنجشنبه, ۱۸ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۴۷

فیل اسپنسر: ساخت کینکت خدمت بزرگی به صنعت بازی بود

فیل اسپنسر می‌گوید ساخت Kinect یکی از بزرگ‌ترین خدماتی است که ایکس باکس به صنعت بازی کرده است و اینکه این محصول سبد بازی‌های ایکس باکس را متنوع‌تر کرد.

فیل اسپنسر اخیرا با مجله‌ی اج مصاحبه‌ای داشت که در آن از موارد مختلفی صحبت می‌کند. مثلا در بخشی از مصاحبه به این موضوع اشاره می‌کند که اکوسیستم فعلی ایکس باکس آن‌قدر رشد کرده است که اگر استودیو بانجی را هنوز در اختیار داشت، آن را از دست نمی‌داد. او همچنین می‌گوید ساخت Kinect یکی از بزرگ‌ترین خدماتی است که ایکس باکس به صنعت بازی کرده است.

کینکت با اینکه در دوران ایکس باکس 360 عملکرد موفقی داشت، اما نتوانست این موفقیت را در نسخه ایکس باکس وان خود تکرار کند. حال فیل اسپنسر، رئیس ایکس باکس توضیح می‌دهد که چرا معتقد است این محصولِ دوران ایکس باکس 360 و ایکس باکس وان، به دنیای بازی‌های ویدیویی خدمت بزرگی کرد. اسپنسر می‌گوید بازی‌هایی مانند Kinect Sports و Happy Action Theatre برای کینکت منتشر شدند که باعث شد در سبک و نوع بازی‌های ایکس باکس تنوع ایجاد شود.

او در این خصوص می‌گوید: «البته این‌طور نبود که قبل از عرضه‌ی کینکت، تمام بازی‌های منتشرشده روی ایکس باکس درجه‌ی سنی بزرگسال داشته باشند. اما وقتی بازی‌هایی چون Kinect Sports یا آثاری از سازندگان دیگر مانند Happy Action Theatre یا حتی بازی‌های رقص‌محور برای کینکت منتشر شدند، تازه متوجه شدیم که ایکس باکس تا چه حد می‌تواند میزبان بازی‌های متنوع باشد.»

دو نفر مشغول بازی Kinect Sports

اسپنسر در ادامه توضیح می‌دهد که کینکت چگونه توانست آینده‌ی ایکس باکس را شکل دهد. او عنوان می‌کند که ساخت کینکت یکی از اصلی‌ترین دلایلی بود که ایکس باکس بیشتر از قبل اقداماتی را برای کمک به گیمرهای کم‌توان و ناتوان انجام داد و مثلا کنترلر تطبیق‌پذیر ایکس باکس را ساخت یا قابلیت‌های نرم‌افزاری را برای استفاده‌ی این افراد توسعه داد. اسپنسر اضافه می‌کند مسیری که کینکت آغاز کرد، به جایی رسیده است که حالا طیف بیشتری از افراد با سطح توانایی‌ متفاوت قادر به تجربه‌ی بازی‌های ویدیویی هستند. او البته اشاره می‌کند که این مسیر همچنان ادامه دارد.

کینکت برای اولین‌بار در سال ۲۰۱۰ برای کنسول ایکس باکس 360 عرضه شد. این دوربین هوشمند در اوایل عرضه‌ی ایکس باکس وان در سال ۲۰‍۱۳، به‌صورت پیش‌فرض در جعبه‌ی این کنسول نسل هشتمی قرار داده شده بود و درواقع خریداران ایکس باکس وان مجبور بودند کنسول و کینکت را در یک پکیج باهم بخرند. همین موضوع باعث شد که مایکروسافت آن زمان هدف انتقادهای زیادی قرار بگیرد. البته آن‌ها بعدا رویکرد خود را در این زمینه تغییر دادند و با حذف کینکت از جعبه‌ی ایکس باکس وان، آن را به‌صورت جداگانه به فروش رساندند.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی حرف‌های فیل اسپنسر چیست؟ در صورت تمایل می‌توانید تجربه‌های خود را از کار با کینکت با ما درمیان بگذارید.


منبع Gaming Bolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده