نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۱۷ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۰۴

انتشار تصویری از بازی جدید سازندگان Limbo و Inside

استودیوی Playdead تصویر جدیدی از سومین بازی در دست ساخت خود را منتشر کرده است که این بازی درحال حاضر با نام Game 3 شناخته می‌شود.

استودیوی Playdead برای ساخت آثار خاص و متفاوت در بین علاقه‌مندان به بازی‌های ویدیویی شناخته شده است. از‌طرفی، برخلاف بسیاری از استودیوهای دیگر صنعت ویدیوگیم، تیم Playdead ترجیح می‌دهد تا به‌جای انتشار مطالب مفصل و تریلرهای متعدد، با انتشار چند تصویر و اینگونه فعالیت‌های محدود به پروژه‌های جدید خود اشاره کند. ضمن اینکه ظاهراً این استودیو برای انتشار بازی‌های خود تابع هیچ نوع زمانبندی خاصی نبوده و هر‌وقت که بخواهد بازی‌های جدید خود را معرفی و عرضه می‌کند.

هر دو بازی Limbo و Inside به همین ترتیب عرضه شدند و اتفاقاً بازخورد بسیار خوبی را از سوی منتقدان و مخاطبان دریافت کردند. حالا به‌نظر می‌رسد که این رویکرد مخفیانه و رمزآلود با سومین بازی استودیوی Playdead نیز ادامه پیدا کرده و جدیدترین تصویر از بازی معرفی نشده‌ی این شرکت که فعلاً Game 3 نامیده می‌شود، ازطریق توییت حساب رسمی Playdead برای آگهی مشاغل موجود در استودیوی واقع در کپنهاگ دانمارک منتشر شده است.

در متن این توییت نوشته شده: «۱۵ سال پیش در چنین روزی آرنت جنسن، طراح بازی‌های ویدیویی، استودیوی Playdead را تأسیس کرد. LIMBO و INSIDE هریک برای ۶ سال در دست ساخت بودند و GAME 3، پروژه فعلی ما حتی جاه‌طلبانه‌تر از آن‌ها خواهد بود. اگر شما هم بازی‌ساز هستید و به کارهای ما علاقه دارید و قصد دارید در کپنهاگ زیبا زندگی کنید، با ما تماس بگیرید.»

تصویری از بازی جدید استودیوی Playdead

همان‌طور که بالاتر مشاهده می‌کنید، این عکس به‌همراه متنی که بخشی از آن تولد ۱۵ سالگی پلی‌دد را جشن گرفته و در بخشی دیگر فرصت‌های شغلی موجود در این شرکت را اعلام کرده، منتشر شده است. همچنین در این توییت به مدت زمانی‌که معمولاً طول می‌کشد تا بازی‌های Playdead آماده‌ی عرضه شوند، اشاره‌ی کوتاهی شده است. براین‌اساس گفته می‌شود که هر دو بازی Limbo و Inside شش سال در دست ساخت بودند.

باتوجه‌به اینکه بازی Inside در سال ۲۰۱۶ منتشر شده و با فرض اینکه Playdead به رسم ۶ ساله‌ی خود پایبند باشد، می‌توان انتظار داشت که Game 3 برای سال آینده برنامه‌ریزی شده باشد. شاید به همین دلیل است که این استودیو تصمیم گرفته به نام Game 3 اشاره کرده و تصویری از آن را با مخاطبان به اشتراک بگذارد. اما درباره خود این تصویر، برداشت‌ها می‌تواند متفاوت باشد.

می‌توان گفت که این عکس درواقع یک اسکرین‌شات واقعی از محیط خود بازی است، اما می‌تواند فقط یک کانسپت هنری هم باشد. باتوجه‌به اینکه سبک طراحی بازی‌های Playdead شباهت زیادی به تصاویر مفهومی و هنری دارند، به سختی می‌توان تفاوت میان این دو را تشخیص داد. صرف‌نظر از اینکه کدامیک از این حدس‌ها به واقعیت نزدیک‌تر است، باید گفت برای اثر جدید توسعه‌دهندگان پلی‌دد هیجان زده هستیم.

همان‌طور که در تصویر بالا ملاحظه می‌کنید، به‌نظر می‌رسد که یک فضانورد در حال ورود به یک ساختمان متروکه بتنی یا احتمالاً یک سفینه فضایی بزرگ است که به‌دلیل شباهت سیلندرهای موجود در سمت چپ تصویر به بوسترهای موشک، این حدس مطرح می‌شود. اما نکته‌ی جالب‌تر این است که این فضانورد درحال حرکت به سمت جلو در یک فضای سه‌بعدی است که می‌تواند به تغییر سبک این بازی در مقایسه با بازی‌های دو بعدی Limbo و Inside اشاره داشته باشد. بنابراین این احتمال وجود دارد که Game 3 یک بازی سه‌بعدی باشد.

در هر حال تنها زمان است که می‌تواند جزئیات بیشتری از اثر جدید بازی سازان استودیوی پلی‌دد را برای ما آشکار کند. در پایان نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع gameinformer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده