// چهار شنبه, ۱۷ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۵۰

احتمال اضافه شدن گزینه های بیشتر برای Save به بازی ریترنال

سازندگان Returnal می‌گوید علاوه‌بر قابلیت توقف موقتی مرحله که اخیرا به بازی اضافه شد، احتمالا در آینده گزینه‌های بیشتری را برای Save در دسترس گیمرها قرار می‌دهند.

استودیو Housemarque، سازنده‌ی بازی انحصاری Returnal که اردیبهشت‌ماه امسال برای پلی استیشن 5 عرضه شد، می‌گوید شاید گزینه‌های بیشتری در آینده برای سیو وسط مرحله در اختیار بازیکنان ریترنال قرار بگیرد. گفتنی است که این بازی شوتر سوم‌شخص، بسیار چالش‌برانگیز به نظر می‌رسد. یکی از موارد تأثیرگذار روی سختی ریترنال برای بسیاری از گیمرها، روگ‌لایک بودن این اثر است که باعث می‌شود بازیکن هر بار پس از مرگ به ابتدای چرخه (Cycle یا Run) برگردد.

در همین راستا استودیو هاوس‌مارک سونی اخیرا آپدیت 2.0 را برای ریترنال منتشر کرد که قابلیت توقف موقتی مرحله (Suspend Cycle) را به بازی می‌آورد و همین قابلیت باعث شد که بسیاری از بازیکنانی که وقت یا صبر کافی برای انجام کامل چرخه‌های طولانی و چالش‌برانگیز ریترنال را نداشتند، بتوانند بازی را تجربه کنند. البته Suspend Cycle فقط به گیمر فرصت ایجاد یک Save موقت در زمان خروج از بازی را داده است؛ تا هر وقت که دوباره مشغول تجربه‌ی ریترنال شد، این Save از بین برود و وی بازی را از همان‌جا که رها کرده بود، ادامه بدهد. وگرنه باز هم هر زمان در ریترنال بمیرید، به ابتدای چرخه برمی‌گردید.

نمایی از باس فایت بازی Returnal

حالا هری کروگر، کارگردان بازی Returnal و میکائل هاوِری، مدیر بازاریابی استودیوی هاوس‌مارک اخیرا با مجله‌ی اج مصاحبه‌ای داشتند. این دو گفتند پس از انتشار آپدیت 2.0 ریترنال و اضافه شدن قابلیت توقف وسط مرحله به بازی، بازخوردهای بسیار مثبتی از بازیکنان دریافت کردند و به همین خاطر ممکن است با انتشار آپدیت‌هایی در آینده، گزینه‌های بیشتری را برای سیو در دسترس گیمرها قرار ‌دهند. هاوری می‌گوید این گزینه‌ها «به بازیکنان اجازه می‌دهد بتوانند تجربه‌‌ی خود را [از یک Run] شخصی‌سازی کنند».

البته کروگر و هاوری هیچ‌یک به جزئیات گزینه‌های مذکور اشاره نکردند و برای مثال نمی‌دانیم که این گزینه‌ها چگونه می‌خواهند در ساختار چالش‌برانگیز ریترنال پیاده شوند. بااین‌حال، این‌‌طور که به‌نظر می‌رسد، گزینه‌های جدید سیو قرار است قابلیت Suspend Cycle قبلی را گسترش دهند و کاری کنند که حتی بازیکنان کم‌تجربه‌تر هم به سمت Returnal جذب شوند و قادر باشند از تجربه‌ی مبارزات هیجان‌انگیز آن لذت ببرند.


منبع Gaming Bolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده