// سه شنبه, ۱۶ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۲۴

فیل اسپنسر: ایکس باکس امروز استودیو بانجی را از دست نمی‌داد

فیل اسپنسر می‌گوید اکوسیستم فعلی ایکس باکس آن‌قدر رشد کرده است که اگر استودیو بانجی را هنوز در اختیار داشت، آن را از دست نمی‌داد.

رئیس ایکس باکس به‌تازگی از این گفته است که ایکس باکس امروز به جایی رسیده است که اگر هنوز استودیوی Bungie را در اختیار داشت، آن را از دست نمی‌داد. استودیوی باسابقه‌ی بانجی، سازنده‌ی نسخه‌های اولیه‌ی مجموعه بازی Halo در سال ۲۰۰۰ توسط مایکروسافت خریداری شد. بانجی در سال ۲۰۰۱ بازی Halo: Combat Evolved را برای ایکس باکس اوریجینال منتشر کرد.

این بازی فروش اولین کنسول مایکروسافت به‌شدت افزایش داد. بانجی اما پس از ساخت بازی Halo: Reach در سال ۲۰۱۰، از ایکس باکس جدا شد و آثاری چون Destiny و Destiny 2 را روانه‌ی بازار کرد که البته نسخه‌ی دوم هنوز هم بازی محبوبی به شمار می‌رود.

مستر چیف در بازی Halo: Combat Evolved

فیل اسپنسر که با وب‌سایت Axios مصاحبه می‌کرد، درباره‌ی مستقل شدن بانجی صحبت می‌کند و می‌گوید اکوسیستم فعلی ایکس باکس آن‌قدر رشد کرده است که هیچ مشکلی برای نگه داشتن بانجی به‌عنوان زیرمجموعه‌ی خود نداشت: «یعنی ممکن بود امروز بتوانیم بانجی را حفظ کنیم؟ فکر می‌کنم می‌توانستیم.» اسپنسر همچنین عنوان می‌کند که دلیل اینکه باعث شد بانجی آن زمان از مایکروسافت جدا شود و یک بار دیگر استقلال خود را به‌دست آورد، منطقی و قابل درک است. او دراین‌باره توضیح می‌دهد:

«بانجی آن زمان اهداف و ایده‌های بلندپروازانه‌ای داشت. آن‌ها استودیوی خود را به یک قیمت مشخص به ما فروخته بودند. بعد دیدند هیلو [که خودشان ساخته بودند] به یک مجموعه‌‌ی بسیار موفق تبدیل شده است. و خب با خود فکر کردند مایکروسافت از خودمان نفع بیشتری از موفقیت هیلو می‌برد؛ باشه! ما دیگر اینجا (مجموعه‌ی ایکس باکس) کاری نداریم.»

destiny 2

اسپنسر سپس به بازی دستینی اشاره می‌کند و می‌گوید بانجی احتمالا به این نتیجه رسیده است که «دوست دارد شانس خود را یک بار دیگر امتحان کند و یک مجموعه بازی موفق دیگر مانند هیلو بسازد.» رئیس ایکس باکس می‌گوید برای او قابل درک است که بانجی واقعا دوست داشت چنین بازی‌ای را به‌عنوان یک استودیوی مستقل بسازد.

می‌دانیم که هم‌اکنون استودیوی 343 اینداستریز مسئولیت ساخت بازی‌های هیلو را برعهده دارد. آن‌ها در حال حاضر مشغول ساخت محتوای بیشتر و پشتیبانی از بخش چندنفره‌ی بازی Halo Infinite هستند که از چندوقت پیش به‌صورت Free-to-Play در دسترس بازیکنان قرار گرفته است. همچنین کمپین داستانی هیلو اینفینیت فردا ۸ دسامبر (۱۷ آذر) برای ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس، ایکس باکس وان و پی سی منتشر می‌شود و سرانجام انتظار چندساله‌ی طرفداران برای تجربه‌ی ادامه‌ی داستان هیلو به پایان می‌رسد.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌‌ی اظهارات فیل اسپنسر چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.


منبع Gaming Bolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده