// دوشنبه, ۱۵ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۱۲

میازاکی: اگر بازی Ico وجود نداشت، دارک سولز هرگز ساخته نمی‌شد

هیدتاکا میازاکی، خالق مجموعه‌ی Dark Souls و بازی Bloodborne می‌گوید اگر بازی Ico را در خانه‌ی دوستش تجربه نکرده بود، هیچ‌وقت وارد صنعت بازی نمی‌شد.

بازی Ico دقیقا ۲۰ سال پیش و در تاریخ ۶ دسامبر ۲۰۰۱ (۱۵ آذر ۱۳۸۰) در کشور ژاپن برای کنسول پلی استیشن 2 منتشر شد. نشریه‌ی فامیتسو نیز به همین مناسبت مقاله‌ای منتشر کرده است که چند تن از اشخاص شناخته‌شده‌ از جمله گیرمو دل تورو، نیل دراکمن و سودا 51، در آن از خاطرات خود درباره‌ی این بازی اکشن-نقش‌آفرینی می‌گویند و به تعریف‌و‌تمجید از آن می‌پردازند. یکی از این افراد هیدتاکا میازاکی، خالق مجموعه بازی Dark Souls و بازی Bloodborne است. او به مورد جالبی اشاره می‌کند و می‌گوید اگر Ico را تجربه نکرده بود، هیچ‌وقت تصمیم نمی‌گرفت وارد صنعت بازی شود.

میازاکی توضیح می‌دهد: «بعد از اینکه از دانشگاه فارغ‌التحصیل شدم، کاری پیدا کردم و مدتی بود که از بازی کردن فاصله گرفته بودم. اما خیلی اتفاقی به پیشنهاد دوستم و در خانه‌ی او Ico را تجربه کردم. می‌توانم بگویم بازی بسیار زیبایی بود؛ تجربه‌ای وصف‌ناشدنی که هرگز تصور نمی‌کردم چنین داستانی داشته باشد. الان برای دوستم متاسف هستم، چون [وقتی که داشتم Ico را تجربه می‌کردم]، بسیار تحت تاثیر بازی قرار گرفته و سکوت کرده بودم.»

تصویری از شخصیت‌های اصلی و گیم‌پلی بازی Ico

Ico توسط Team Ico و استودیوی ژاپن سونی ساخته شد و سرگرمی‌های تعاملی سونی نیز ناشر آن بود. گفتنی است که این بازی تحسین‌شده توسط فومیتو اوئدا طراحی و کارگردانی شد. داستان Ico درباره‌ی پسربچه‌ای به‌نام ایکو است که با شاخ‌هایی روی سرش به دنیا آمده است و اهالی روستا محل زندگی‌اش به همین خاطر او را در یک قلعه زندانی کرده‌اند. ایکو هنگام گشت‌و‌گذار در قلعه به دختری به‌نام Yorda برمی‌خورد که توسط نوعی موجودات سایه‌مانند تعقیب می‌شود. بازیکن نیز در نقش ایکو باید برای فرار از قلعه به یوردا کمک کند و در طول مسیر دست او را بگیرد.

میازاکی در ادامه می‌گوید: «آن زمان بود که تصمیم گرفتم شرکتی را که در آن کار می‌کردم، ترک کنم و بروم برای استودیوی FromSoftware کار کنم. اگر بگویم این بازی زندگی من را متحول کرد، اغراق نکرده‌ام و بسیار به این موضوع افتخار می‌کنم که این Ico و بازی آقای اوئدا بود [که مرا به اینجا رساند]. سالگرد ۲۰ سالگی Ico را به آقای اوئدا تبریک می‌گویم و به‌عنوان یک طرفدار بسیار مشتاق هستم که بازی‌های آینده‌ی شما (خطاب به اوئدا) را تجربه کنم. من هدفم همیشه این است که آن حس‌و‌حال اسطوره‌ای و افسانه‌ای را که در آثار شما از جمله Ico جریان دارد، در بازی‌های خودم پیاده کنم.»

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ تاثیر بزرگ Ico در خلق Dark Souls، یکی از محبوب‌ترین مجموعه بازی‌های اکشن-نقش‌آفرینی دنیا چیست؟ نظرات خود را در صورت تمایل با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده