// دوشنبه, ۱۵ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۴۶

اعتصاب کاری اعضای استودیو سازنده وارزون در اعتراض به اکتیویژن

چندین و چند عضو Raven Software، استودیو سازنده‌ی بازی Call of Duty: Warzone برای اعتراض به اکتیویژن دست از کار کشیدند.

با اینکه بازی Call of Duty: Warzone فقط در سال گذشته حدودا ۱.۹۳ میلیارد دلار درآمد داشته است، اکتیویژن ناگهان حداقل ۱۲ عضو استودیو Raven Software را اخراج کرد. این افراد در حالی اخراج شدند که اکتیویژن به‌تازگی آن‌ها را به یک شهر جدید منتقل کرد و وعده داد که در قبال پذیرش این تغییرات، همگی حقوق بیشتری می‌گیرند. حالا آن‌ها فهمیدند که اواخر ماه ژانویه سال ۲۰۲۲ باید از استودیو Raven Software بروند. تازه گویا تا دو روز دیگر، تعداد اخراجی‌ها بیشتر هم می‌شود. هر عضو تیم «کنترل کیفیت» در استودیو Raven Software اکتیویژن باید در یک جلسه‌ی شخصی شرکت کند تا بفهمد که اخراج می‌شود یا نه.

ظاهرا اکتیویژن ناگهان تصمیم گرفته سراغ کاهش تعداد کارمندها و همکاری با شرکت جدیدی برای استخدام نیرو در برخی از تیم‌های خود برود. همین موارد هم تغییر هم باعث اخراج چندین و چند نفر شده‌اند. تازه افراد باقی‌مانده نیز حالا چون در یک تیم کوچک‌تر هستند، باید فشار کاری بسیار بیشتری را تحمل کنند. زیرا حجم کاری کمتر نمی‌شود و صرفا تعداد نیروها کاهش پیدا کرده است. یک عضو تیم «کنترل کیفیت» استودیو سازنده‌ی بازی وارزون می‌نویسد: «تیم ما نابود شد و دیگر هیچ‌کدام از اعضای این گروه کاری نمی‌خواهند در استودیو بمانند؛ حتی اگر ترفیع بگیرند. به نظر من کار کردن برای اکتیویژن، شرم‌آور است».

به‌گفته‌ی جیسون شرایر از رسانه‌ی بلومبرگ، اکثر اعضای تیم دست از کار کشیده‌اند و می‌خواهند به اخراج‌های ناگهانی اعتراض کنند. شرایر توضیح می‌دهد که در استودیوهای بازی‌سازی آمریکایی، اعتراض‌های دسته‌جمعی واقعا نامرسوم به‌نظر می‌رسد. اما اکتیویژن بلیزارد تحت مدیریت بابی کوتیک، در چند هفته‌ی اخیر با چند مورد از آن‌ها مواجه شده است.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده