// یکشنبه, ۱۴ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۳۱

عدم حضور اکتیویژن بلیزارد در گیم اواردز 2021

جف کیلی، تهیه‌کننده و مجری The Game Awards 2021 تایید کرد که اکتیویژن بلیزارد در این رویداد حضور نخواهد داشت.

اگر اخبار را دنبال کرده باشید می‌دانید که مشکلات بسیار جدی Activision Blizzard در ماه‌های اخیر به‌شدت گریبان‌گیر این شرکت شده‌اند و صنعت بازی‌های ویدیویی به‌طور کلی در انتقاد از اکتیویژن بلیزارد متحد بوده است. حتی رؤسای پلتفرم‌های نینتندو، پلی استیشن سونی و ایکس باکس مایکروسافت نیز علیه همین موضوع صحبت کرده‌اند. حالا جف کیلی به‌عنوان برگزارکننده‌ی گیم اواردز 2021 هم گفت که اکتیویژن بلیزارد صرفا به انتخاب داورها، دو نامزدی برای جوایز امسال به‌دست آورده است و غیر از آن هیچ حضوری در مراسم ندارد.

عده‌ای از مصاحبه‌ی کیلی با رسانه The Washington Post برداشت کردند که او هیچ موضعی علیه اکتیویژن بلیزارد ندارد و در گیم اواردز امسال که از ساعت ۰۴:۳۰ بامداد ۱۹ آذر به وقت برگزار می‌شود، سراغ پخش تریلرهای آثاری از شرکت Activision Blizzard خواهد رفت. بسیاری از منتقدهای کیلی به انتقاد او از کونامی در مراسم The Game Awards 2016 اشاره کردند؛ زمانی‌که این شرکت مانع از حضور هیدئو کوجیما در رویداد شد. افراد معترض می‌پرسیدند که چرا جف کیلی همان موضع علیه کونامی را دربرابر اکتیویژن بلیزارد ندارد و استانداردهای مشابهی را دنبال نمی‌کند؟ همچنین آن‌ها توضیح دادند که مسئله‌ی اکتیویژن بلیزارد بسیار جدی‌تر است.

سپس عده‌ای به این واقعیت اشاره کردند که راب کوتیش، رئیس اکتیویژن در هیئت مشاوره‌ی The Game Awards حضور داشت. ولی ظاهرا نه‌تنها کوتیش دیگر عضو فعال «هیئت مشاوره گیم اواردز» نیست، بلکه کیلی با چند توئیت روی عدم حضور اکتیویژن بلیزارد در مراسم امسال تاکید کرد تا تصورات غلط را از بین ببرد. این مجری، خبرنگار و تهیه‌کننده‌ی معروف صنعت بازی نوشت:

«در هیچ شرکت یا جامعه‌ای جایی برای سو استفاده، آزار و اذیت یا اعمال غارتگرانه وجود ندارد. من همچنین متوجه هستم که ما یک پلتفرم بزرگ داریم که می‌تواند الهام‌بخش تغییرات سریع باشد. ما به این متعهد هستیم. همه باید با هم کار کنیم تا محیطی بهتر و فراگیرتر بسازیم تا همه برای ساخت بهترین بازی‌های جهان احساس امنیت داشته باشند».

اکتیویژن بلیزارد دو نامزدی در مراسم The Game Awards سال ۲۰۲۱ میلادی دارد؛ نامزدی بازی Call of Duty: Warzone در بخش «بهترین بازی در جریان/ ادامه‌دار گیم اواردز 2021» و نامزدی سری بازی Call of Duty در بخش «بهترین بازی Esports گیم اواردز 2021».


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده