نویسنده: علی گودرزی
// شنبه, ۱۳ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۴۸

افشا اطلاعات بیشتر راجع به جهان نسخه جدید بازی BioShock

گزارش جدید ارائه‌شده از سوی کالین موریارتی خبر از ارتباط جهان و بنیان داستانی بازی بایوشاک جدید با قسمت‌های قبلی این مجموعه می‌دهد.

براساس اطلاعات غیررسمی تازه به نظر می‌رسد که در قسمت جدید بایوشاک، به‌دنیایی سفر خواهیم کرد که از نظر داستانی با قصه‌ی بایوشاک‌های قبلی ارتباط خواهد داشت. سال ۲۰۱۹ بود که به‌شکل کاملا رسمی، در جریان اخباری از تولید قسمت بعدی سری بازی بایوشاک (BioShock) قرار گرفتیم. حالا بعد از گذشت حدودا دو سال از آن اخبار، گزارش‌ها و موارد کاملا تازه‌ای پیرامون قسمت جدید بایوشاک به‌گیمرها مخابره شده‌اند و ظاهرا باید خودمان را برای معرفی کامل این اثر جدید در آینده آماده کنیم.

به‌تازگی و در جریان آخرین اخبار بازی، اندی رابینسون از رسانه‌ی ویدیوگیمز کرانیکل به جمع‌بندی اطلاعات تازه‌ای پرداخت که کالین موریارتی درباره‌ی بازی BioShock جدید فاش کرده است. بر این اساس اعلام شد که جهان قسمت بعدی بایوشاک شباهت‌ها و تفاوت‌هایی خاص با دنیای قسمت‌های قبلی خواهد داشت. موریارتی گفت ماجراهای قسمت جدید بایوشاک در یک شهر قطبی با حال‌وهوای سال ۱۹۶۰ میلادی جریان دارد. این ادعای موریارتی توسط رسانه‌ی یوروگیمر هم تایید شده است. موریارتی در ادامه خاطرنشان می‌کند که این شهر جدید «بورآلیس/Borealis» نامیده می‌شود و قصه‌ای که در آن روایت خواهد شد به داستان بازی‌های قبلی بایوشاک (مثل پاد-آرمان‌شهر اندرو رایان) ارتباط دارد.

بازی بایوشاک

بازی‌های بایوشاک قصه‌هایی تکان‌دهنده با محوریت آرمان‌شهرهایی را تعریف کردند که رفته‌رفته تبدیل به جهنم شدند. همیشه دنیاسازی و خلق اتمسفر شهر محل داستان‌سرایی، از مهم‌ترین مشخصه‌های قصه‌گویی بایوشاک بوده است. موریارتی در گفته‌های خود اضافه می‌کند که شرکت 2K آزادی عمل مثال‌زدنی را به تیم سازنده‌ی اثر (استودیوهای Cloud Chamber) داد تا اعضای آن بتوانند یک دنباله‌ی درخور را برای مجموعه بازی BioShock بسازند.

شرکت 2K می‌داند غیبت کن لوین (خالق سری بایوشاک) باعث مقایسه شدن این اثر جدید با قسمت‌های قبلی سری خواهد شد. لوین بعد از ساخت بازی بایوشاک اینفینیت در سال ۲۰۱۳ میلادی، در استودیو نسبتا کوچک و جدید Ghost Story Games مشغول ساخت اثر جدید خود شد و آن را یک «بازی علمی-تخیلی گیرا (Immersive) با مولفه‌های RPG» توصیف کرده است. در نتیجه وی عضوی از استودیوهای Cloud Chamber نیست و روی بازی BioShock جدید کار نمی‌کند. همان‌گونه که گفته شد، منبع اصلی اطلاعات جدید را باید صحبت‌های کالین موریارتی در قسمت ۱۷۹ پادکست Sacred Symbols دانست که فعلا در دسترس افراد حمایت‌کننده از آن است و به‌زودی روی کانال یوتیوب Last Stand Media قرار می‌گیرد.

فعلا باید صبر کنیم و ببینیم که چه زمانی بالاخره موعد رونمایی از قسمت جدید بایوشاک فرا خواهد رسید. روند تولید اثر با اسم رمز پارک‌ساید (‌Parkside) جلو می‌رود و ظاهرا پروژه چند سال با تکمیل فاصله دارد. همچنین باید بدانید که بازی جدید ظاهرا Bioshock: Isolation نام دارد و در موتور گرافیکی آنریل انجین 5 ساخته می‌شود. آیا فکر می‌کنید که پس از ماجراجویی در رپچر و به‌آتش کشیده شدن کلمبیا در آسمان بی‌کران، حالا نوبت به‌ماجراجویی در قطب رسیده است؟ دیدگاه خود را با زومجی به‌اشتراک بگذارید.


منبع Eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده