نویسنده: علی نوروزی
// شنبه, ۱۳ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۳۸

فروش عالی بازی Battlefield 2042 در هفته اول انتشار

بنابر ادعای تام هندرسون بازی Battlefield 2042 از لحاظ فروش در نخستین هفته‌ی انتشار، دومین بازی برتر تاریخ این مجموعه است.

در میان تازه‌ترین اخبار بازی مطلع شدیم که ظاهرا بازی تیراندازی چندنفره‌ی بتلفیلد 2042 از نظر فروش در هفته‌ی اول انتشار عملکرد مطلوبی داشته است. پُر بیراه نیست اگر بگوییم که عرضه‌ی بازی Battlefield 2042 از برخی جهات ناامیدکننده بود. حتی با وجود اینکه استودیو دایس وعده‌ی سر و سامان دادن به اوضاع را داده است و بتلفیلد 2042 با آپدیت‌ها رو به بهبودی می‌رود، اما برخی از گیمرها هنوز روی نارضایتی خود پافشاری دارند. این بازی تا به امروز کمترین امتیاز متاکریتیک میان قسمت‌های اصلی مجموعه را به نام خود ثبت کرد و در استیم هم با ۱۰ها هزار نقد منفی بازیکن‌ها بمباران شده است.

بااین‌حال به نظر می‌رسد که بازی Battlefield 2042 در زمینه‌ی فروش به موفقیت قابل توجهی رسید. بنابر اعلام تام هندرسون، روزنامه‌نگار و اینسایدر برجسته‌ی صنعت بازی‌های ویدیویی و طبق گزارش آماری از سوی منابع داخلی شرکت الکترونیک آرتز، بازی بتلفیلد 2042 در نخستین هفته‌ی انتشار ۴.۲۳ میلیون نسخه در سراسر جهان فروخته است. الکترونیک آرتز سراغ اعلام عمومی خبر نرفت. ولی هندرسون که اعتبار او در رابطه با چنین مواردی ثابت شده است، آمار را با دسترسی به اسناد داخلی شرکت EA اعلام کرد. اگر این آمار درست باشد، بازی Battlefield 2042 از نظر فروش دومین بازی برتر مجموعه‌ی بتلفیلد پس از بازی Battlefield 3 لقب می‌گیرد؛ اثری که در دوره‌ی مشابه ۴.۶۸ میلیون نسخه فروش داشت.

هفته‌ی گذشته استودیو دایس اعلام کرد که بازی Battlefield 2042 در زمان عرضه تقریبا دوبرابر بازی Battlefield 5 در سال ۲۰۱۹ میلادی تجربه شده است. درضمن اخیرا اعلام شد که شرکت الکترونیک آرتز در حال اتخاذ یک مدل توسعه‌ی چند استودیویی برای مجموعه بازی‌های بتلفیلد در آینده است که وینس زامپلا مسئولیت گسترش و توسعه‌ی آن را برعهده دارد. این‌روزها DICE تغییرات پرشماری را تجربه می‌کند و چند عضو رده‌بالا قدیمی استودیو در حال ترک آن هستند.

مقاله‌ی مرتبط:

بازی Battlefield 2042 درحال‌حاضر در پلتفرم‌های پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و کامپیوتر قابل تجربه است. این بازی توانست در بررسی زومجی نمره‌ی ۷ از ۱۰ را دریافت کند که در خلاصه‌ی آن می‌خوانیم: «ارائه‌ی حس نوستالژی با پورتال، وجود هازارد زون و ساختار جدید آن برای مجموعه بتلفیلد سبب شد تا با یک محصول متفاوت در این مجموعه طرف باشیم؛ محصولی که ایده‌های سرگرم‌کننده و جدیدی را در خود جا داده است، اما عدم استفاده مناسب از پتانسیل‌های این ایده‌ها باعث شد که بتلفیلد 2042 نتواند آن‌طور که باید و شاید محصول سرگرم‌کننده‌ای برای کاربران باشد».


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده