نویسنده: مهدی اسدی
// جمعه, ۱۲ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۵۷

احتمال ساخت کنسول دستی مبتنی بر Cloud توسط ایکس باکس

براساس ادعای ویندوز سنترال، مایکروسافت مدتی است که طرح‌های اولیه کنسول دستی Cloudمحور ایکس باکس را بررسی می‌کند.

شاید مایکروسافت یک کنسول دستی Cloudمحور براساس ایکس باکس کلود گیمنگ بسازد. کوالکام به‌تازگی از نسل جدید پلتفرم‌های G3x Gen 1 به عنوان یکی اولین اقدامات این غول بزرگ صنعت تکنولوژی برای ورود به بازار کنسول‌های دستی گیمینگ رونمایی کرد. این شرکت با Razer برای توسعه‌ی کیت دستی Snapdragon G3x همکاری می‌کند. این کیت توسعه از اکثر قابلیت‌هایی که طرفداران از یک کنسول دستی مدرن انتظار دارند، برخوردار است.

قابلیت اتصال به نمایشگرهای بزرگ، پشتیبانی کنترلرهای کنسول از فناوری بازخورد لمسی، صفحه‌نمایش لمسی، فناوری ارتباطی 5G و Wi-Fi 6E و پشتیبانی از فریم ریت حداکثر 144FPS از جمله این موارد هستند. البته که این دستگاه هنوز در مرحله‌ی توسعه قرار دارد و می‌تواند تا رسیدن به تولید انبوه دچار تغییرات زیادی شود. ضمن اینکه می‌توان از این دستگاه برای اجرای بازی‌های اندرویدی یا استریم بازی‌های AAA پی سی، کنسول یا سرویس‌هایی مانند ایکس باکس کلاود گیمینگ استفاده کرد.

معرفی پلتفرم G3x Gen 1 کوالکام

در حقیقت گزارش جدید منتشرشده در سایت ویندوز سنترال می‌گوید که احتمال به‌کارگیری این کیت توسعه برای ساخت پلتفرم دستی مایکروسافت برپایه‌ی سرویس Xbox Cloud Gaming وجود دارد؛ یک کنسول که بازی‌ها را با اینترنت پرسرعت و استفاده از فناوری استریمینگ اجرا می‌کند. جز کوردن، نویسنده‌ی این مقاله ادعا می‌کند که مایکروسافت مدتی است که به زمینه‌ی ساخت نمونه‌ی اولیه‌ی کنسول‌های دستی ایکس باکس براساس فناوری کلاود ورود کرده است. به‌گفته‌ی او حالا و با معرفی پلتفرم جدید کوالکام، گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر احتمال به کار گیری این سیستم برای توسعه‌ی ایده‌های آینده‌ی شرکت روی آن مطرح شده است.

اما دستگاهی که ریزر و کوالکام ساخته‌اند، قادر به پشتیبانی از HDR است و برای پردازنده‌ی گرافیکی هم کوالکام مدل جدیدی از پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو را انتخاب کرد تا پاسخگوی نیاز کاربران باشد. این کنسول از یک باتری با ظرفیت ۶۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی برخوردار است که از فناوری شارژ سریع نیز پشتیبانی می‌کند. در حال حاضر کوالکام پلتفرم تراشه‌ی اسنپدراگون G3x نسل ۱ را سیستم‌عامل اندروید می‌داند. اما احتمال تغییر این موضوع در آینده وجود دارد.

کیت توسعه کنسول دستی Snapdragon G3x

کیت توسعه کنسول دستی Snapdragon G3x کوالکام و ریزر

مایکروسافت در ماه‌های اخیر به‌شدت روی Xbox Cloud Gaming و ارتقا سرورهای این سرویس سرمایه‌گذاری کرد تا تجربه‌ی استریمینگ بهتری را به مشترک‌های ایکس باکس گیم پس آلتیمیت ارائه کند. ضمن اینکه معرفی ویژگی جدید Clarity Boost برای مرورگر Edge نیز از دیگر اقدامات اخیر این شرکت برای پیشرفت در حوزه‌ی کلاود استریمینگ بوده است. فیل اسپنسر و ساتیا نادلا نیز وقتی در مورد عملکرد گیم پس و Azure صحبت می‌کردند، به پروژه‌های آینده‌ی ایکس باکس برای سرویس ابری xCloud اشاره داشتند.

در سال‌های گذشته شرکت‌های بزرگی سعی در ورود به بازار کنسول‌های دستی داشتند و هیچ‌کدام نتوانستند در بازار حرفی برای گفتن مقابل کنسول‌های نینتندو سوییچ داشته باشند. باید دید که در صورت درست بودن صحبت‌های کوردن، آیا مایکروسافت می‌تواند با یک کنسول مبتنی بر کلود حضور موفقی در این صنعت داشته باشد یا خیر. شما هم می‌توانید نظرات خود را در این خصوص با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده