// پنجشنبه, ۱۱ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۳۳

پیوستن رئیس سابق بخش طراحی استودیو دایس به یوبیسافت

فوزی مسمار، رئیس سابق بخش طراحی استودیوی DICE به‌تازگی به معاونت تحریریه‌ی یوبیسافت منصوب شده است.

براساس جدیدترین اخبار بازی، فوزی مسمار (Fawzi Mesmar)، رئیس سابق بخش طراحی استودیوی DICE به یوبیسافت پیوسته و به‌عنوان معاون تحریریه‌ی این شرکت فرانسوی مشغول به کار شده است. مسمار در سمت جدید خود باید با همکاری تیم‌ها و استودیوهای یوبیسافت در سراسر دنیا، «مسیر مجموعه بازی‌های این شرکت را از جنبه‌ی خلاقیت به‌کاررفته در آن‌ها تعیین کند.»

او همچنین در شغل جدید خود باید «مطمئن شود که تیم‌های یوبیسافت دیدگاه‌های متنوع را در طول فرایند ساخت بازی‌ها درنظر می‌گیرند و قادر هستند تجربه‌هایی پر از سرگرمی برای تمام بازیکنان خلق کنند.» گفتنی است که مسمار زیر نظر ایگور مانسو، مدیر ارشد خلاقیت یوبیسافت فعالیت خواهد کرد. گفته شده است که مسمار در سمت جدید خود «به استودیوهای پیشرو و باسابقه‌ی یوبیسافت در سراسر دنیا کمک می‌کند که بیش‌ازپیش رشد کنند و در این راه از تجربه‌های کاری که در کشورهای آلمان، ژاپن، اردن، نیوزیلند، عربستان و سوئد به‌دست آورده است، استفاده خواهد کرد.»

مانسو درباره‌ی مسمار می‌گوید: «فوزی [مسمار] یکی از شناخته‌شده‌ترین و بهترین طراحان بازی در دنیا است و در زمینه‌ی برقراری اتحاد بین تیم‌های درگیر در یک پروژه‌ سابقه‌ی خوبی دارد؛ تیم‌هایی که از نظر تخصص یا پس‌زمینه‌ی فرهنگی با یکدیگر تفاوت داشتند. ورود او را به بخش تحریریه‌ی یوبیسافت خوش‌آمد می‌گوییم و من مطمئنم که او یک رابطه‌ی همکاری بسیار قوی با تیم‌های مختلف یوبیسافت برقرار خواهد کرد.»

بازی‌های سرویس اشتراکی گیم +Ubisoft

مسمار بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ رئیس بخش طراحی استودیوی DICE بود که زیرمجموعه‌ی الکترونیک آترز است و بیشتر به‌خاطر ساخت مجموعه بازی Battlefield شناخته می‌شود. او در مقام قبلی خود روی پروژه‌هایی چون Battlefield 5 و Star Wars: Battlefront 2 و Battlefield 2042 کار کرده بود. او همچنین حدود چهار سال در استودیوی King، سازنده‌ی بازی Candy Crush حضور داشت و در این مدت مسئولیت‌های مختلفی را از جمله مدیر استودیو و مدیر بخش طراحی و تولید، برعهده داشت. علاوه‌براین، مسمار کتابی درباره‌ی طراحی بازی به‌نام الخلاب (Al-Khallab به‌معنی جادوگر) نوشته است که جزو اولین کتاب‌های این حوزه‌ به زبان عربی است.

یوبیسافت نیز مانند اکتیویژن بلیزارد در چندوقت اخیر درگیر اتهاماتی جنجالی بوده است؛ از جمله به‌خاطر داشتن محیط کار سمی، فرهنگ سازمانی تبعیض‌آمیز، قلدری و انواع آزارواذیت‌ها. ایو گیلمو، مدیر ارشد اجرایی یوبیسافت در همین راستا قول داده است که فرهنگ سازمانی شرکت را از طریق اقدامات مختلف بهبود می‌بخشد. اقداماتی مانند اصلاحات در سازوکار بخش منابع انسانی، تدوین یک منشور اخلاقی جدید، برگزاری دوره‌های آموزشی اجباری و استخدام مدیران جدید. این در حالی است که وب‌سایت گیمز اینداستری چند ماه پیش گزارش داد که از زمان بالاگرفتن اتهامات علیه یوبیسافت، شرایط موجود در شرکت تغییر چندانی نکرده است.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی پیوستن فوزی مسمار به یوبیسافت چیست؟ نظرات خود را در صورت تمایل با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده