نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۱۱ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۵۹

تاریخ انتشار ریمستر باکیفیت ساخته‌شده توسط طرفدارها برای Resident Evil 4

ریمستر Fan-made بازی Resident Evil 4 بعد از هفت سال تلاش طرفداران، در زمستان به شکل رایگان عرضه خواهد شد.

گروهی از طرفداران Resident Evil بعد از سال‌ها تلاش برای ساخت ریمستر قسمت چهارم این مجموعه، ماد Resident Evil 4 HD Project را آماده‌ی عرضه در تاریخ ۲۲ فوریه ۲۰۲۲ (۳ اسفند ۱۴۰۰) کردند. این بازی که طی سال‌های گذشته چند بار برای پلتفرم‌های دیگر از جمله هدست واقعیت مجازی Oculus Quest 2 منتشر شد، یک ریمستر HD رسمی از سوی کپکام هم دریافت کرده است که البته ۸ سال از انتشار آن می‌گذرد. از طرفی ابزارهایی که برای بازسازی بازی‌های قدیمی در اختیار طرفداران قرار دارند، در این مدت پیشرفت زیادی داشتند و به همین دلیل تعدادی از طرفداران بازی Resident Evil 4 به فکر ساخت ماد HD Project برای ارائه‌ی «تجربه گرافیکی نهایی» این بازی افتادند.

در وب‌سایت ماد Resident Evil 4 HD Project نوشته شد: «ما می‌دانیم که شاید با دیدن زمان عرضه‌ی ماد کمی ناامید شوید. اما باور کنید که این تلاش ارزش انتظار بیشتر را دارد. به‌لطف تلاش مشترک اعضای جامعه‌ی طرفداران موفق شدیم تا این پروژه را با رفع برخی ایرادات که در این پورت و نسخه‌های HD قبلی وجود داشتند، به سطح بالاتری ارتقا دهیم».

کار طولانی ساخت این نسخه از سال ۲۰۱۴ میلادی شروع شد. یکی از توسعه‌دهندگان این بازی که Albert نام دارد، تحقیقات خود روی پیش‌زمینه‌های توسعه‌ی نسخه ریمستر را از سال ۲۰۰۸ شروع کرده بود. این تحقیقات شامل مشاهده‌ی برخی لوکیشن‌های واقعی دنیای این بازی در اسپانیا و ولز و الگوبرداری از نسخه‌ی اورجینال بازی برای ارتقا رزولوشن و کیفیت گرافیکی ماد HD می‌شود.

ریمستر فن مید بازی رزیدنت اویل 4

به‌گفته‌ی سازندگان Resident Evil 4 Project HD، توسعه‌ی این ماد با بیشتر از ۱۳ هزار ساعت کار انجام شد و هزینه‌های شخصی سازندگان برای آن، بیش از ۱۵ هزار دلار بود. تازه علاوه‌بر این مبلغ، ۱۶ هزار دلار از هزینه با حمایت مالی طرفدارهای بازی Resident Evil 4 پرداخت شد.

در کل باید گفت که RE 4 Project HD یک ماد طرفداری بسیار گران‌قیمت و با جزئیات زیاد است؛ شامل همه‌ی قسمت‌های گیم‌پلی بازی، کات سین‌های سینماتیک و مینی گیم‌هایی که در اکثر نسخه‌های Resident Evil 4 (به جز نسخه کنسول گیم کیوب و پورت VR هدست Oculus Quest 2) وجود دارند. تلاش بسیار زیادی انجام شد تا این پروژه به نتیجه برسد. در Version 1.0 خیلی از مشکلات قبلی ماد Resident Evil 4 Project HD برطرف شده‌اند و سازندگان وعده‌ی انتشار آپدیت‌های بیشتر برای آن را هم دادند.

ارتقاء گرافیکی رزیدنت اویل 4 در ریمستر ساخت طرفداران

همین چند روز پیش بود که دی‌سی داگلاس، صداپیشه‌ی کاراکتر آلبرت وسکر تصویری منتسب به کاراکتر وسکر در نسخه‌ی ریمیک Resident Evil 4 را منتشر کرد که مجددا باعث قوت گرفتن شایعات ساخت این بازی شد. این بازی که به نقل از وب‌سایت VGC از سال ۲۰۱۸ در دست ساخت است، احتمال تا سال ۲۰۲۳ عرضه خواهد شد. گفته می‌شود استودیو بازی‌سازی Division 1 شرکت کپکام که مجموعه‌ بازی‌های رزیدنت ایول و Devil May Cry را می‌سازد، مشغول ساخت ریمیک رزیدنت ایول 4 است.

در پایان می‌توانید نظرات خود را در این‌باره با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع gamesradar
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده